English

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان خبر داد:

ورود ۱۰۰ قطعه فلامینگو به تالاب گاوخونی در اصفهان

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: امسال اردیبهشت ماه100 قطعه فلامینگو به تالاب گاوخونی در اصفهان فرود آمدند.

ورود 100 قطعه فلامینگو به تالاب گاوخونی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، حسین اکبری اظهار داشت: اردیبهشت امسال دسته‌ای از فلامینگو های مهاجر، در تالاب بین‌المللی گاوخونی در شرق اصفهان فرود آمدند که بر اساس برآوردهای اولیه تعداد آنها حدود100 قطعه است.

وی با اشاره به اینکه امسال پرندگان دیگری مانند باکلان(قره غاز)، حواصیل(مرغ ماهی خوار)، کشیم و چوپا نیز به تالاب بین المللی گاوخونی آمده‌اند، تصریح کرد: اکنون فصل مهاجرت پرندگان آبزی از عرصه‌های شمالی و سردسیر به سمت جنوب است و هرچه تالاب گاوخونی آب بیشتری دریافت کند، پرندگان مهاجر نیز مدت زمان بیشتری را در آن می‌مانند.

سرپرست معاونت پایش و نظارت اداره‌کل حفاظت محیط زیست اصفهان بیان داشت: تالاب گاوخونی که به‌عنوان مامن گونه‌های جانوری گوناگون از جمله پرندگان مهاجر در شرق شهرستان اصفهان محسوب می‌شود، در یک دهه گذشته با بحران خشکی و کاهش منابع آبی روبه‌رو بوده بطوریکه آخرین پایش‌ها نشان داده که تعداد پرندگان مهاجر در این تالاب بسیار کاهش یافته است.

گفتنی است؛ تالاب گاوخونی از بزرگترین و مهمترین تالاب‌های ایران به شمار می‌رود که تعداد پرندگان مهاجر در زمستان سال‌هایی که تالاب گاوخونی پرآب بود به‌طور میانگین ۲۰ هزار قطعه بود و حتی در اوایل دهه ۷۰ به ۱۵۰ هزار قطعه نیز رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه