English

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان اعلام کرد:

کلانشهر اصفهان یکی از آلوده ترین شهرهای کشور است

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت:کلانشهر اصفهان، یکی از آلوده ترین شهرهای کشور است به طوری که از طرفی در فصول سرد سال به دلیل پدیده وارونگی هوا و در برخی روزها به دلیل افزایش پدیده گرد و غبار، شاخص کیفی هوای آن به وضعیت ناسالم می رسد.

کلانشهر اصفهان یکی از آلوده ترین شهرهای کشور است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ایرج حشمتی بیان کرد: برخی از کارشناسان مسائلی مانند خشک شدن بستر زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی، تردد زیاد خودروهای شخصی، استفاده از سیستم های گرمایشی گاز سوز و وجود صنایع آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری این کلانشهر را از جمله دلایل افزایش آلایندگی هوا در کلانشهر اصفهان ذکر کردند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید کمک کنیم تا وضعیت موجود، بدتر نشود، گفت: با توجه به اینکه در آستانه فصول سرد سال هستیم لازم است برای برطرف شدن کانون های ریزگردها، معاینه فنی خودروها، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و بهبود کیفیت سوخت اقدام های جدی تری انجام شود.

حشمتی با تاکید بر این که جزیره ای کار کردن دستگاه های اجرایی کمکی به کاهش آلایندگی هوای اصفهان نمی کند، تصریح کرد: امکانات، اعتبارات و تجهیزات لازم برای این کار وجود ندارد و اگر دستگاه های اجرایی به صورت بخشی اقدام کنند در این راه موفق نمی شویم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان موتور سیکلت ها، معادن غیر مجاز و تردد خودروهای تک سرنشین و دودزا را نیز از عوامل افزایش آلایندگی هوا عنوان و اضافه کرد: حل این مشکلات با برنامه ریزی یک طرفه و جزیره ای و حتی برخوردهای صرف قضایی امکان پذیر نیست بلکه حس مسئولیت اجتماعی باید بین همه ایجاد شود.

حشمتی با بیان اینکه وضعیت کیفی هوای اصفهان در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته با فاصله اندکی، بدتر بود و مشکلاتی در این زمینه داشتیم، یادآور شد: در ۶ ماه نخست امسال با پدیده تشدید ریزگردها مواجه بودیم که بررسی های کارشناسی نشان داد ایجاد کانون های خاک رسوب شده بر اثر سیلاب های فروردین امسال و وزش باد در این مناطق به ویژه در جنوب سمنان و ریگ جن دلیل این موضوع بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست اصفهان با اشاره به اینکه اقدام های خوبی برای رفع کانون های ریزگردها در اصفهان انجام شد، خاطرنشان کرد: اداره منابع طبیعی باید گزارش منشا یابی را ارائه و اداره هواشناسی باید طوفان ها را شناسایی کند تا این پدیده کمتر استان را تحت تاثیر قرار دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه