English

برای نخستین بار در کشور؛

سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی در اصفهان افتتاح شد

برای نخستین بار در کشور سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی در اصفهان افتتاح شد.

سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی در اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سامانه پایش برخط وضعیت کمی آب رودخانه زاینده رود در بند شاخ کنار تالاب بین المللی گاوخونی  با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در اصفهان افتتاح شد.

این سامانه با قابلیت  پایش وضعیت ریزگردها و غبار در منطقه مذکور به صورت برخط، پایش برخط وضعیت گونه های جانوری و گیاهی و قابلیت دید درشب با رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان در مدت کمتر از یک ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در حاشیه این مراسم گفت: در این راستا جوامع محلی و سازمان های مردم نهاد زیست محیطی نیز برای راه اندازی این سازمانه برخط تلاش زیادی کردند که قابل تقدیر است.

سید رحمان دانیالی اظهار داشت: این سامانه با قابلیت ؛ پایش وضعیت ریزگردها و غبار در منطقه مذکور به صورت برخط، پایش برخط وضعیت گونه های جانوری و گیاهی و قابلیت دید درشب با رقمی بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان با تجهیزات سازگار با محیط زیست و استفاده از انرژی خورشیدی در مدت کمتر از یک ماه مورد بهره برداری قرار گرفت.

تالاب گاخونی

وی افزود: این تالاب حقابه دارد و اگر تامین نشود برای کشور معضل خواهد شد و در شعاع ۵۰۰ کیلومتری اثر می گذارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با بیان اینکه اگر به موضوع حقابه تالاب بین المللی توجه شود، به غیر از مباحث زیست محیطی برای بازرگانی، صنعت و کشاورزی و سایر بخش ها هم مفید است.

گفتنی است؛ سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی در اصفهان دارای سه دکل ۱۸ متری ، ۲۴ متری و ۳۰ متری برای پایش وضعیت آنلاین گرد و غبار و حفاظت از تالاب گاوخونی با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیون تومان  افتتاح شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه