English

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان:

مهمترین مساله محیط زیست استان اصفهان خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی است

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت:مهترین مساله محیط زیست استان اصفهان خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی است.

مهمترین مساله محیط زیست استان اصفهان خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، ایرج درنشستی با هیات مدیره انجمن نساجی استان اصفهان مهترین مساله محیط زیست استان را خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی عنوان کرد و گفت:ریزگرد های تالاب خشک شده ممکن است دیگر امکانی برای فعالیت واحدهای صنعتی از جمله نساجی نخواهد گذاشت.

 وی با اشاره به واریز عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی آلاینده به شهرداری ها گفت:یک ریال از عوارض آلایندگی به حساب اداره کل حفاظت از محیط زیست واریز نمی شود.

حشمتی خواستار همکاری انجمن ها و تشکلهای تخصصی اقتصادی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان با هدف حل مسایل زیست محیطی شد و گفت:یکی از مطالبات واحدهای صنعتی از سازمان های دولتی باید حفاظت از محیط زیست باشد.

وی خواستار اصلاح نگاه بخش خصوصی و دولتی به اداره کل حفاظت از محیط زیست شد و گفت:حفاظت از محیط زیست باید دغدغه همه مردم و سازمان ها و تشکلها باشد تا بتوانیم شاهد محیط زیست مناسب برای زندگی مردم و کار و تولید باشیم.

حشمتی مهترین مساله محیط زیست استان را خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی عنوان کرد و گفت:ریزگرد های تالاب خشک شده ممکن است دیگر امکانی برای فعالیت واحدهای صنعتی از جمله نساجی نخواهد گذاشت.

 وی با اشاره به واریز عوارض آلایندگی واحدهای صنعتی آلاینده به شهرداری ها گفت:یک ریال از عوارض آلایندگی به حساب اداره کل حفاظت از محیط زیست واریز نمی شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اصفهان رونق تولید در راستای توسعه پایدار را ارزشمند و مفید دانست و گفت:اگر ملاحظات زیست محیطی در فرایند تولید واحدها مورد توجه قرار نگیرد،پیامد این آلایندگی در وهله اول تولیدکنندگان را شامل می شود.

محیط زیست اصفهان

مظفر چلمقانی دبیر انجمن نساجی استان اصفهان نیز در این نشست گفت:از 9 هزار واحد صنعتی استان 2 هزار  300 واحد در بخش نساجی  و 6 هزار و 145 کارگاه کوچک نیز در این بخش به تولید مشغول اند.

عضو هیات مدیره انجمن نساجی استان در این نشست گفت:بیشتر وقت تولیدکنندگان صرف مسایلی غیر از تولید می شود؛مسایل بانکی،بیمه ای ،مالیاتی و در کنار آن مسایل محیط زیست تولید کننده را از پرداختن به کار اصلی خود باز می دارد.

علی فرهی خواستار همکاری اداره کل  حفاظت از محیط زیست با انجمن نساجی در راستای اصلاح  آلایندگی واحدهای نساجی شد  و گفت: همکاری این اداره کل با انجمن زمینه ارایه مشاوره  و کاهش آلایندگی را فراهم می کند.

قزوینی عضو هیات مدیره انجمن نساجی استان از اداره کل محیط زیست خواست که به جای مچ گیری به رهنمود و کمک به حل مساله روی آورد و افزود:در شرایطی که صنعت نساجی با چالش های رکود ،تحریم و واردات بی رویه روبروست،بروز هر چالش دیگر به تعطیلی این واحدها منجر خواهد شد.

دیگر عضو انجمن نساجی استان اصفهان از محیط زیست خواست که به جای اینکه روبرو صنعتگران قرا گیرد در کنار آنان به حل مسایل و مشکلات زیست محیطی آنان کمک کند.

ظهیری تاکید کرد:واحدهای صنعتی که خواستار ایجاد تصفیه خانه برای تصفیه آب مصرفی اند  از تایید شدن ایجاد این بخش ها از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مطمئن نیستند و چنانچه این اداره کل در مسیر ساخت این تصفیه خانه ها در کنار واحدها قرار گیرد اطمینان خاطری  برای تولیدکنندگان است.

 گفتنی است؛ نشست مدیرکل حفاظت از محیط زیست با هیات مدیره انجمن نساجی استان اصفهان با هدف بررسی مسایل و مشکلات زیست محیطی صنعت نساجی در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه