English

مدیرکل بندر امیرآباد خبر داد:

رشد ۳۴ درصدی صادرات سیمان و قیر از بندر امیرآباد

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندر امیرآباد از قابلیت های مناسب و مدل های متنوع جهت صادرات، واردات و ترانزیت فرآورده های نفتی و مواد معدنی برخوردار است، از صادرات بیش از 363 هزار تن سیمان و قیر از بندرامیرآباد به کشورهای حاشیه دریای خزر در سال جاری خبر داد.

رشد 34 درصدی صادرات سیمان و قیر از بندر امیرآباد

به گزارش خبرگزاری موج مازندران، محمدعلی اصل سعیدی پور با اعلام این خبر اظهار داشت: از آغاز سال جاری تاکنون در مجموع بیش از 363 هزار تن سیمان و قیر از بندر امیرآباد به کشورهای حوزه CIS صادر شده است که در همسنجی با مدت مشابه سال گذشته رشد 34 درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه صادرات مواد معدنی و فرآورده های نفتی به عنوان یکی از اصلی ترین برنامه های بندر امیرآباد در حوزه اقتصاد دریا محور است، ادامه داد: با توجه به موقعیت راهبردی این بندر و حجم بالای تقاضای سیمان، کلینگر و قیر از سوی  کشورهای حاشیه شمالی دریای خزر، بندر امیر آباد مناسبترین گزینه جهت صادرات این نوع کالاها در کشور می باشد.

مدیرکل بندر امیرآباد ویژگی بارز صادرات سیمان و قیر از بندر امیرآباد را حمل و نقل ترکیبی آن دانست و خاطر نشان ساخت: یکی از دغدغه های اساسی صادرکنندگان مواد معدنی که بازرگانی در این نوع کالاها را می تواند دچار چالش کند فاصله و هزینه های بالای حمل و نقل از کارخانه تا بندر می باشد که بندر امیرآباد با ایجاد زیرساخت های مناسب کوتاهترین مسیر را با هزینه های بسیار کم جهت صادرات به کشورهای حوزه CIS فراهم کرده است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه ممتاز ایران به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان قیر در خاورمیانه ابراز امیدواری کرد با بهره گیری مناسب از ظرفیت های ریلی و قرارگیری در مسیر بین المللی کریدور شمال، جنوب سهم بسزایی را در تأمین قیر کشورهای آسیای میانه و بازار قیر دنیا داشته باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه