English

امیررضا صالح مقدم:

کمبود پرستار در کشور نسبت به شاخص تخت بستری بیمار مشخص می شود

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: بر طبق شاخص های وزارت بهداشت ۱.۸ باید باشد و به طور یقین این شاخص نسبت به شاخص های بین المللی خیلی پایین تر است.

کمبود پرستار در کشور نسبت به شاخص تخت بستری بیمار مشخص می شود

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، امیر رضا صالح مقدم مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خبری اعلام کرد: هم اکنون کشورمان با کمبود پرستار مواجه است و شاخص پرستار به تخت بستری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد حتی از میانگین کشوری نیز پایین تر است.

صالح مقدم این خبر را در مراسم تجلیل از پرستاران دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد و در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر شاخص تعداد پرستار به‌ تخت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کمتر از یک است در حالی که این رقم بر طبق شاخص های وزارت بهداشت ۱.۸ باید باشد و به طور یقین این شاخص نسبت به شاخص های بین المللی خیلی پایین تر است.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین افزود: هم اکنون ۹ هزار کادر پرستاری در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی فعالیت دارند که ۶ هزار نفر از آنان کارشناس پرستاری هستند.

وی در ادامه تاکید کرد:۶۰ درصد کادر پرستاری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درگیر کرونا بوده اند و بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آنان دست کم یک بار به بیماری کووید -۱۹ در حین خدمت مبتلا شده اند.

مدیر امور پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد متذکر شد: در این دوران ۱۴ تن از همکاران پرستار در این دانشگاه به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که تاکنون پرونده ۶ تن از آنان برای اطلاق عنوان شهید برایشان تایید شده است.

صالح مقدم در خاتمه اظهار کرد: افزایش دستمزد پرستاران در سایر کشورها در کنار دانش و توانمندی پرستاران ایرانی مهمترین علل مهاجرت پرستاران و جذب آنها در سایر کشورها شناخته شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه