English

در تامین اجتماعی؛

بورکراسی اداری مانع جذب نیروهای جدید پرستاری

رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس در گفتگو با خبرگزاری موج ضمن بیان اینکه این بیمارستان برای تکمیل کادر درمان خود به 70 پرستار نیاز دارد، گفت: قرار بود 48 نیرو از طریق سازمان تامین اجتماعی جذب شود که بخاطر بوروکراسی های اداری حتی بعد از انجام آزمون و مصاحبه، هنوز این نیروها به سیستم وارد نشده اند.

بورکراسی اداری مانع جذب نیروهای جدید پرستاری

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، طی چند روز گذشته بنا شد سازمان تامین اجتماعی برای کمک به مقابله با بیماری کرونا در هرمزگان و جبران کمبود تجهیزات و امکانات درمان در بیمارستان های این استان، حدود 50 تخت به بیمارستان خلیج فارس بندرعباس اهدا کند.

«دکتر فرشته بوستان» رئیس بیمارستان خلیج فارس بندرعباس در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری موج، در اشاره به این موضوع، با بیان اینکه دو مشکل بر سر راه افزایش تخت های بخش کووید این بیمارستان وجود دارد، گفت: خرید اکسیژن ساز یکی از مشکلات اساسی است که مجوزهای خرید آن نیز صادر شده که برای تحقق این امر باید در ابتدا تانکر اکسیژن ساخته شود، در حال حاضر مدیریت درمان پیگیر این موضوع هستند.

وی ادامه داد: مسئله دوم این است که نیروی پرستار ی برای پوشش این تخت ها وجود ندارد، در حال حاضر نیز با تمام نیرو مشغول به خدمت رسانی هستیم، چند روز پیش جلسه ای با حضور پرستاران در خصوص این  بحران که در بخشی که باید سه نیروی پرستار وجود داشته باشد تنها دو نیرو مشغول به کار هستند، برگزار شد که این مسئله فشار مضاعفی را به نیروهای ما وارد کرده است، بیشتر از این نمی توان به پرستاران فشار آورد.

بوستان با بیان اینکه در حال حاضر تامین نیرویی وجود ندارد، تشریح کرد: برای پوشش و تامین نیروی 50 تختی که بنا شده است به بیمارستان خلیج فارس تخصیص یابد برای هر 25 تخت در بخش کووید با در نظر گرفتن سختی کار، حداقل  16 نیروی پرستار نیاز است که در مجموع برای 50 تخت 32 پرستار باید جذب بیمارستان شود.

رئیس بیمارستان خلیج فارس ادامه داد: در حال حاضر 50 تخت در بیمارستان وجود دارد که برای این تعداد چهار icu  کووید در نظر گرفته شده است، این تعداد بخش مراقبت های ویژه نسبت به تخت ها جوابگو نیست، با افزایش تخت های بخش کرونا ، لازم است حداقل چهار  icu دیگر نیز به بیمارستان اضافه شود.

وی تشریح کرد: اضافه کردن بخش  icu به بیمارستان به آسانی امکان پذیر نیست و علاوه بر نیروی متخصص، نیازمند تجهیزات بسیار زیادی است، زمانی که تعداد تخت های کووید افزوده می شود باید به همان اندازه بخش های icu نیز افزایش پیدا کند زیرا از تعداد بیمارانی که بستری می شوند قطعا تعدادی به مراقبت های ویژه نیاز پیدا خواهند کرد.

فرشته بوستان ادامه داد: برای جبران کمبودها باید پله به پله و مرحله ای اقدام کرد، نمی توانیم در مرحله اول 50 تخت را به بخش کووید اضافه کنیم، در ابتدا باید 25 تخت را اضافه و تجهیز کرد، هفته گذشته در یک لحظه بیمارستان قفل شد زیرا که  نزدیک به  15 بیمار کرونا جدید به بیمارستان مراجعه کردند که مجبور شدیم یکی از بخش ها را خالی و بیماران را به بخش های دیگر منتقل کنیم، در این شرایط حتی اورژانس بیمارستان نیز قفل شده بود.

وی افزود: خوشبختانه بعد از گذشت چهار تا پنج روز توانستیم به اوضاع سامان دهیم و بیماران جدید را بخش های کووید قبلی منتقل کنیم، ترس اصلی ما کمبود اکسیژن بود، ترس آن می رفت که نتوانیم به اندازه کافی برای بیماران اکسیژن تهیه کنیم، این تجربیات باعث شد تا بیشتر به کمبود پرستار ، دستگاه های اکسیژن ساز، بخش های icu و دیگر تجهیزات در بیمارستان پی ببریم.

رئیس بیمارستان خلیج فارس ضمن بیان اینکه در حال حاضر مدیریت درمان درحال پیگیری تانکرهای اکسیژن ساز است، گفت: مسئله جدی  تامین نیرو است که این کمبود نیرو در دانشگاه علوم پزشکی استان نیز مشهود است، حتی با تامین تخت و تجهیزات، زمانی که نیروی پرستاری نباشد کاری پیش نخواهد رفت.

بوستان اضافه کرد: تامین نیروی کادر پرستاری مسئله و چالش اصلی استان است که نیاز است بالاترین مقام استان و سایر افرادی که می توانند کاری از پیش ببرند به این مسئله ورود کنند، در حال حاضر داوطلبی برای ارائه خدمت و شروع کار وجود ندارد و حتی چند نیروی استخدامی که قرار شد وارد سیستم شوند نیز بخاطر بوروکراسی های اداری به تاخیر افتاده که این مشکل در تهران است.

وی با بیان اینکه در کار سنجی که در بیمارستان انجام شد نزدیک به 70 نفر نیرو باید جذب می شد که از این تعداد 48 نفر را سازمان تامین اجتماعی قرار بود جذب و به سیستم وارد کند، ادامه داد: متاسفانه تا این لحظه هیج نیروی معرفی نشده است، در شهریور ماه  سال 99 آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی انجام شد اما هنوز نیروهای پرستاری جذب سیستم نشده اند که این مسئله نیاز به پیگیری دارد، باید مرکز سریعتر این نیروها را به سیستم وارد کند چرا که آزمون و مصاحبه این پرستاران انجام گرفته است.

رئیس بیمارستان خلیج فارس در پایان به وضعیت استان در رابطه با شیوع کرونا اشاره کرد و اذعان داشت: متاسفانه تغییری در وضعیت استان قابل مشاهده نیست و همچنان آمار مبتلایان و مراجعان بالا است و با ترخیص یک بیمار، بیمار بعدی جاگیزین می شود و وضعیت بحران و شرایط قرمز همچنان  بر هرمزگان حاکم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه