English

موج در گزارشی اختصاصی به وضعیت نگران کننده کرونا در هرمزگان می‌پردازد؛

وحشت کرونا در نبود زیرساخت‌های مناسب درمانی

کرونا در هرمزگان افسار گسیخته و موجی از وحشت را در جامعه به وجود آورده است که در این میان نبود زیرساخت های مناسب درمانی، کمبود تجهیزات و نیروی کارد درمان، مدیریت استان را به استیصال کشانده است.

وحشت کرونا در نبود زیرساخت‌های مناسب درمانی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، از روزهای ابتدایی سال جاری هرمزگان شرایط دشورای را در مقابله با بیماری کرونا پشت سر می گذارد و  ماه‌هاست که رنگ قرمز از چهره این استان پاک نمی‌شود، اوضاع تا به حدی دشوار شده است که امکانات درمانی استان دیگر پاسخگوی سیل عظیم مبتلایان نیست و متولیان امر برای جبران کمبودهای بهداشتی و درمانی دست به دامان خیران منطقه شده اند.

*استیصال مدیران هرمزگان در مقابله با کرونا

کمبود پرستار، دارو، تخت و امکانات بیمارستانی، هرمزگان نشینان را به وحشت انداخته و مدیریت استان را با چالش جدی روبه رو  کرده است، ناقوس مرگ در این استان محروم به صدا در آمده و هر روز  عده ای بیشتر از هم استانی ها را به کام مرگ فرو می کشد.

*وحشت از وقوع یک تراژدی

این روزها کرونا تنها بلای جان هرمزگان نیست، بلکه کمبود امکانات و نیروی کادر درمانی اوضاع را از آنچه هست پیچیده تر کرده  و ترس آن می رود که اگر به این اوضاع رسیدگی نشود و مدیران ارشد کشوری  هر چه سریع تر به داد مردم هرمزگان نرسند، در بیمارستان های استان باید شاهد فاجعه ای انسانی باشیم.

حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در تازه ترین اظهار خود در این باره گفت: به دلیل کمبود تخت با مرخص کردن بیماران بخش‌های جراحی و قلب، افراد کرونایی بستری می‌شوند.

*پرستارهای جدید هنوز جذب نشده اند

فرشیدی گفت: کمبود نیروی درمان یکی دیگر از مشکلات هرمزگان است و در استخدامی جدید، نیروی پرستاری جدید در استان جذب نشده است.

*ناتوانی در خرید دارو به دلیل عدم پرداخت معوقات بیمه ها

وی افزود: تاکنون بخاطر معوقات بیمه‌ها نتوانستیم داروی مورد نیاز را تامین کنیم و اکنون شرکت‌های بیمه بیش از ۱۷۰ میلیارد تومان از مطالبات خود را پرداخت نکرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمرگان ابراز داشت: یکی از اهداف ما افزایش واکسیناسیون است، اگر بتوانیم تا یک ماه آینده گروه سنی۵۰ ساله‌ها را واکسن بزنیم، از مرگ و میر افراد زیادی جلوگیری می‌شود.

*دست به دامان خیرین

فرشیدی افزود: از بنگاه‌های اقتصادی و خیران درخواست می‌شود تا در حوزه تامین دارو و پرداخت بدهی به شرکت‌های دارویی به ما کمک کنند.

اینکه چرا هرمزگان به عنوان یکی از ثروتمندترین استان های کشور که بیشترین سهم را در اداره اقتصادی کشور دارد امروز برای نجات جان شهروندانش دست به دامان خیرین شده است، خود جای بسی تامل دارد، با تداوم چهار ماهه وضعیت قرمز کرونا در هرمزگان پیش بینی کمبود تجهیزات و نیروی کادر درمان در پیک پنجم باتوجه به زیر ساخت های ضعیف درمانی در استان، دور از انتظار نبود اما آنچه عجیب است عدم دور اندیشی و آمادگی مسئولان هرمزگانی برای این روزهای استان است.

 کمبود امکانات درمان در هرمزگان به هیچ شهرستان خاصی منحصر نیست و این بحران انسانی بر سراسر استان سایه افکنده و از بندرلنگه در  غرب گرفته تا روستاهای میناب در شرق هرمزگان را به وضعیت سیاه و شرایط بحران کشانده است، زمانی که اوضاع در شهرستان های مانند بندرعباس، میناب، رودان و...، چنین است باید دید در روستاهایی که در شرایط عادی همواره با کمبود امکانات مواجه بوده اند، این شرایط سخت چه بر سر مردم آورده است.

*هرمزگان را دریابید هند پیشکشتان

حسین رئیسی نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص با لحنی تند وزیر بهداشت را خطاب قرار داد و گفت: وزیر بهداشت مدعی است اگر کشورهای همسایه نیاز داشته باشند در تامین واکسن کمک خواهیم کرد، همین که نگذارید مردم در هر پیک کرونا عزیزانشان را از دست بدهند کافیست، شما در انجام وظایفتان تعلل می کنید، آن وقت مدعی هستید که می خواهید هندوستان را نجات دهید.

*کمبود دارو در بیمارستان های میناب و رودان

رئیسی با اشاره به اینکه ویروس هندی در کشور درحال جولان دادن است و جان عزیزانمان را می گیرد، اذعان داشت:  در بیمارستان های رودان و میناب مردم بارها از کمبود اقلام دارویی برای بیماران کرونایی ابراز گله مندی کرده اند.

نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: جناب دکتر فرشیدی به عنوان نماینده وزارت بهداشت باید به بیمارستان‌های رودان و شرق هرمزگان سری بزند، روزی نیست که شهروندان با مراجعه حضوری یا تماس تلفنی  از کمبود دارو در بیمارستان میناب و رودان گله نکنند.

*عدم تجهیز استان های محروم در شرایط کرونا

وی ادامه داد:  مگر در وزارت بهداشت عنوان‌ نمی کنند که استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان در بدترین وضعیت قرار دارند پس چرا این استان ها تجهیز نمی شوند، چند بار باید به پیک برسیم تا به روند واکسیناسیون سرعت بخشیده شود.

*دولت ضرب الاجلی تصمیم بگیرد

محمد آشوری نماینده بخش مرکزی هرمزگان در مجلس شورای اسلامی نیز با این موج انتقادها همراه شد و اذعان داشت: دولت باید در زمانی کوتاه و ضرب الاجلی تصمیمی برای کمبودهای هرمزگان در مواجهه با کرونا بگیرد.

وی ادامه داد: متأسفانه روز به روز شاهد وضعیت بحرانی تر کرونا در استان هرمزگان به ویژه در شهر بندرعباس هستیم به گونه‌ای که از سوی دانشگاه علوم پزشکی وضعیت فوق بحرانی اعلام شده است.

آشوری گفت: کرونا در استان در حال تاخ و تاز است و با تداوم وضعیت فعلی امیدی به بهبود آن نیست، باید تصمیم گیران ارشد دولت در کشور و استان فکری به حال وضعیت این روزهای هرمزگان کنند تا شاهد بغرنج تر شدن آن در آینده نباشیم.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به کمبود تخت بیمارستانی و کادر درمان در شرایط کنونی، باید دولت در زمانی کوتاه و به صورت ضرب الاجلی تصمیمی برای این کمبودهای هرمزگان بگیرد.

*مقابله با کرونا تنها با حمایت های استانی امکان پذیر نیست

وی تشریح کرد: زیرا علاوه بر شدت گرما و مشکلات برق در استان هرمزگان شاهد هستیم مقابله با کرونا با دست های خالی و تنها حمایت های استانی انجام شدنی نیست.بنگاه‌های اقتصادی اکنون به داد مردم برسند و مسؤولیت‌های اجتماعی خود را ایفا کنند.

*درخواست تخصیص منابع برای مقابله با موج جدید کرونا در هرمزگان

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در دیدار خود با رییس سازمان برنامه و بودجه به شرایط قرمز کرونایی هرمزگان اشاره و بیان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی استان و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، ظرفیت بیمارستانی و کادر درمان استان به طور کامل در اختیار گرفته شده است.

وی ادامه داد: مداخله و امداد لازم به ویژه در خصوص تامین فوری ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و پرداخت هزینه های تامین دارو و لوازم مصرفی بیماران و مهیاسازی بیمارستان صحرایی برای مقابله مؤثر با شرایط پیش روی یک ضرورت محسوب می شود.

*هرمزگان خط باطلی بر بلندپروازی های برخی مسئولان

به نظر می رسد با وجود تمام پروپاگانداها دولت مبنی بر کسب موفقیت در مدیریت و مهار کرونا، شرایط استان هایی مانند هرمزگان و سیستان و بلوچستان خط باطلی است بر تمام این ادعاها زیرا آن‌طور که از حرف های استاندار هرمزگان مبنی بر احداث بیمارستان های صحرایی بر می آید هرمزگان به روزهای ابتدایی اپیدمی و وحشت کرونا بازگشته است.

برخی از مسئولان به دنبال صادر کردن شیوه مدیریت کرونا به سایر کشورها بودند حال که شروع پیک پنجم و شرایط قرمز چهار ماهه هرمزگان نشان داده است که تا چه اندازه توانسته ایم در مهار و مقابله با کرونا موفق باشیم، تجهیز بیمارستان های هرمزگان و استخدام هرچه سریع تر نیروهای کادر درمان، حداقل کاری است که دولت موظف به انجام آن در قبال شهروندان است.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه