English

در دیدار استاندار هرمزگان با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح شد؛

درخواست تخصیص منابع برای مقابله با موج جدید کرونا در هرمزگان

استاندار هرمزگان در دیدار با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، در خصوص افزایش اعتبارات پروژه های عمرانی و همچنین تخصیص منابع به منظور مقابله با موج جدید کرونا در استان، چانه زنی کرد.

درخواست تخصیص منابع برای مقابله با موج جدید کرونا در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی  استاندار هرمزگان چهارشنبه شب در دیدار با محمدباقر نوبخت ، با بیان اینکه منابع استان از محل اعتبارات توسعه سواحل مکران در سال جاری نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال است، افزود:  سه هزار و ۸۳۰ میلیارد ریال از منابع طرح‌های مربوط به توسعه سواحل مکران از محل اعتبارات استانی و بیش از یک هزار میلیارد ریال نیز مربوط به طرح‌های ملی است.
وی بیان داشت: باتوجه به اهمیت توسعه در سواحل مکران، ۱۰۰ درصد اعتبارات ابلاغی باید تخصیص پیدا کند و علاوه بر این، اعتبارات این بخش با استفاده از مکانیزم بند (ط) ماده ۲۸ قانون الحاق بخشی از مقررات مالی دولت به میزان ۲ هزارمیلیارد ریال افزایش پیدا کند.
استاندار هرمزگان همچنین خواستار مستثنی قراردادن ردیف اعتباری توسعه سواحل مکران از قانون کسر پنج درصد اعتبارات توازن از سرجمع اعتبارات شد.
 وی همچنین با اشاره به ضرورت افزایش سقف اعتباری و تخصیص کامل ردیف توسعه بوموسی گفت: به منظور حفظ تمامیت ارضی کشور و همچنین تامین امنیت ملی، برقراری رفت و آمدهای هوایی و دریایی، جابجایی بار و مسافر و همچنین تأمین ملزومات و مایحتاج زیرساخت‌های این جزیره مهم و استراتژیک، اعتبارات این ردیف نیز باید به صورت کامل تخصیص داده شود.
همتی در این دیدار به شرایط قرمز کرونا یی هرمزگان نیز اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به وضعیت بحرانی استان و افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا، ظرفیت بیمارستانی و کادر درمان استان به طور کامل در اختیار گرفته شده است اما مداخله و امداد لازم به ویژه در خصوص تامین فوری ملزومات و تجهیزات مورد نیاز و پرداخت هزینه های تامین دارو و لوازم مصرفی بیماران و مهیاسازی بیمارستان صحرایی برای مقابله مؤثر با شرایط پیش روی یک ضرورت محسوب می شود.
استاندار هرمزگان دستورات لازم را در خصوص تخصیص منابع اعتباری برای مقابله با کرونا و افزایش اعتبارات مربوط به آسیب های اجتماعی و محرومیت زدایی صادر کرد.
گفتنی است؛ استاندار هرمزگان به همراه نماینده شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان مدیریت برنامه ریزی استان و معاون عمرانی استانداری در دیدار با معاون رییس جمهوری و  رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، جهت پیگیری تخصیص بیشتر اعتبارات پروژه های عمرانی، افزایش اعتبارات ابلاغی ردیف توسعه سواحل مکران و جزیره بوموسی و تخصیص منابع به منظور مقابله با موج جدید کرونا در استان را پیگیری و چانه زنی کردند. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه