English

استاندار اصفهان:

امر به معروف گمشده فضای امروز جامعه است

استاندار اصفهان گفت: در حقیقیت امر به معروف گمشده فضای امروز جامعه، هم در حوزه‌های فردی و اجتماعی و هم در حوزه‌های حاکمیتی و مردم است.

امر به معروف گمشده فضای امروز جامعه است

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سیدرضا مرتضوی در اولین جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در دولت جدید بیان کرد: فکر می کنم اگر بتوانیم با یک نگاه برنامه ریز و راهبردی از این ظرفیتی که در ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ایجاد شده استفاده کنیم خیلی از گره‌هایی که الان در جامعه با آن مواجه هستیم و خیلی از ناکارآمدی های اداری و خیلی ناهنجاری های اجتماعی قابل حل است.

وی خاطرنشان کرد: راهکار این است که قبل از ورود به چنین جلساتی، اتاق فکری تشکیل شود و روی معضلات فکر شود و برنامه ریزی صورت گیرد.

استاندار اصفهان افزود: ما الان هر کدام درگیر مسائل یومیه دستگاه‌ها  و ماموریت ها هستیم اگر این ستاد با وقت‌گذاری و کار موثر و با یک نگاه راهبردی به موضوعات بنگرد و سپس در این جلسه مطرح کند خیلی از گرفتاریهایی که الان دچار آن هستیم قبل از رسیدگی و برخوردهای قانونی قابل حل است و هزینه‌های ما را در مراحل بعدی کاهش می‌دهد.

 دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان نیز در ابتدای این جلسه به بیان دو مصوبه جلسات پیشین ستاد پرداخت و گفت: مصوبه اول تشکیل پژوهشکده‌ای در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با عنوان شهروند مسوول در دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان بود که  با استفاده از ظرفیت های علمی استان معروفات و منکرات را رصد کرده و برای ترویج معروفات و زدودن منکرات، راهکارهای علمی ارائه دهد که این مصوبه اجرا شده است.

حجت‌الاسلام احمد عبداللهی‌نژاد، مصوبه دوم را تشکیل جلسه هر یک از اعضای ستاد  با مدیران زیر مجموعه خود در شهرستانها برای بیان اهمیت فریضه امر به معروف و نهی از منکر و شرح وظیفه آنها و مصوبه سوم را فعال کردن کمیته قانون انطباق در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای اجرا در مراکز بهداشتی و درمانی و بمنظور رسیدگی به موارد ترک فعل عنوان کرد.

وی تصریح کرد: قانون یاد شده در واقع انطباق موازین شرعی با موارد فنی است که در مراکز درمانی و آموزش پزشکی اتفاق می‌افتد و لازمه آن رعایت حریم افراد و حرمت اشخاص است.

ستاد امر به معروف

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه