English

استاندار اصفهان:

کشاورزان و زارعین ولی نعمت ما بوده و هستند

​استاندار اصفهان گفت: کشاورزان، زارعین و همه افرادی که به نحو آبرومندانه در حال ارتزاق هستند، ولی نعمت ما بوده و هستند.

 کشاورزان و زارعین ولی نعمت ما بوده و هستند

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، سید رضا مرتضوی بیان داشت: کشاورزان ، زارعین و همه افرادی که به نحو آبرومندانه در حال ارتزاق هستند، ولی نعمت ما بوده و هستند. از روز اول عرض نمودم و بازهم می گویم، همواره در کنار کشاورزان و زارعین شریف و زحمتکش استان بوده و هستم.

 وی افزود: دغدغه اینجانب از پیش از انتصاب به سمت استانداری اصفهان، موضوع مطالبات به حق رعایای حوزه آبریز زاینده رود از سراب تا پایاب بوده و می باشد. تا بدان حد که مردم فهیم و شریف اصفهان خود شاهد بودند، پیش از شروع به کار رسمی در ساختمان استانداری اصفهان، ابتدا از مناطق شرقی اصفهان دیدار نمودم و با کشاورزان، آسیب دیدگان از فاجعه خشکسالی و هم میهنان ارجمند در آن خطه سختکوش به گفتگو ورایزنی پرداختم.

 این مقام مسئول گفت : قبول نمایید، این مشکلات در افزون بر 2 دهه به صورتی اینچنین بسیار پیچیده و غامض بر سر فلات مرکزی ایران و بالاخص بر استان رنجیده از زخم جفای خشکسالی و مدیریت نزار اصفهان سایه افکنده و شوربختانه سو مدیریت دیروز، امروز استان را به این وضع اهتزار در منابع آبی مبتلا ساخته است. ولیکن به امید خداوند و به لطف ذات اقدسش با نزول بارش رحمت الهی و به ویژه نزولات جوی و همراهی، حمایت و همگامی یکایک هم میهنان به ویژه مردم قهرمان و صابر استان اصفهان و با اتخاذ مدیریت شایسته و تمهیدات بایسته این بحران را نیز همچون سایر رخدادهای تلخ دیگر پشت سر خواهیم گذاشت.

 سید رضا مرتضوی ادامه داد:  انشاالله با تمهیدات اتخاذ شده به دستور رئیس محترم جمهور و معاضدت وزیر محترم نیرو به نحوی که عدالت منابع آبی محقق گردد و رضایتمندی عمومی مسجل شود، امور را به پیش خواهیم برد و سعی می نماییم در این مسیر رضای خداوند سبحان و حمایت قاطبه مردم شریف استان را استحصال نماییم.

وی گفت: خط قرمز ما در استان موضوع آب شرب است. با عنایت به آمارهای احصا شده از میزان ذخیره آب پشت سد و کمبود میزان بارش ها و نزولات جوی در سنوات پیشین شرایطی که در حال تجربه ناگوار آن هستیم، تجربه ای است که تاکنون در کشور عزیزمان سابقه نداشته و با این شدت تجربه نشده است و در این راستا با عنایت خاص به رحمت الهی و از همه مهم تر بهره وری افزون تر و مدیریت راهبردی از منابع آب شرب سالم و بهداشتی برای آینده ای موفق بسیار بسیار جاهد و قاطع هستیم.

استاندار اصفهان اظهار داشت: اولویت ما برای سال آبی، ابتدا تامین آب شرب مردم شریف استان و پس از آن مصارف کشاورزی است، چراکه افزون بر 5 میلیون نفر به صورت مستقیم و گسترده از آب زاینده رود به منظور شرب بهره مند می گردند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه