English

جواد حسینی:

جلوگیری از آسیبها با هماهنگی دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش

معاون وزیر آموزش و پرورش: باید با توجه جدی به مشارکت خانواده در حوزه تعلیم و تربیت و اطلاع رسانی شفاف، و رفع و کاهش گسست های نسلی در خانواده انجام پذیرد.

جلوگیری از آسیبها با هماهنگی دو نهاد خانواده و آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد حسینی معاون وزیر و رییس آموزش و پرورش استثنایی کشور در جلسه ای اظهار کرد: خانواده و آموزش و پرورش ، دو نهادی است که در تعلیم و تربیت نقش اساسی دارد و باید با هماهنگی بین این دو نهاد تاثیر گذارو توجه به انجمن های اولیاء و مربیان بتوانیم از آسیب ها جلوگیری کنیم .

جواد حسینی این سخنان را در گردهمایی پارلمان مشورتی اولیاء و مربیان و آیین قدر دانی از انجمن های برتر مدارس استثنایی خراسان رضوی در مشهد بیان کرد و ادامه داد: آموزش و پرورش استثنایی کشور، دانش آموزانی با نیازهای ویژه در قالب ۷ گروه آسیب شنوایی ، ذهنی ، جسمی ، حرکتی ، اوتیسم ، چند معلولیتی و مشکلات ویژه یادگیری تحت پوشش دارد و امسال قرار است ۷ دبیرخانه ملی برای ۷ گروه با نیازهای ویژه راه اندازی شود که دبیرخانه ملی اوتیسم در خراسان رضوی خواهد بود .

معاون وزیر اموزش و پرورش در ادامه اضافه کرد: ایجاد سامانه آنلاین ویژه اولیاء، راه اندازی ۶۰ مرکز مشاوره خانواده با هدف توانمندسازی خانواده ها، تولید ۳۰۰ محتوای مشاوره ای و توانبخشی تا پایان امسال بخشی از اقدامات بوده است.

وی افزود: ایجاد کارگاههای فرزند پروری با همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و راه اندازی ۳۲پارلمان اولیاء در حوزه تعلیم و تربیت، سه بسته تحولی آموزش خانواده محور ، بازی و ورزش های نشاط آفرین و توسعه کیفی مراکز مشکلات ویژه یاد گیری از جمله اقدام های امسال اموزش و پرورش استثنایی کشور می باشد.

حسینی عنوان کرد: باید با توجه جدی به مشارکت خانواده در حوزه تعلیم و تربیت و اطلاع رسانی شفاف، و رفع و کاهش گسست های نسلی در خانواده با ایجاد برنامه های موثر شامل کتابخوانی خانوادگی، فعالیت های هنری و ورزشی به سلامت و سعادت جامعه و فرزندانی با نشاط و پویا کمک کنیم .

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه این جلسه مطرح کرد: نقش اندیشه و خرد جمعی در حوزه تعلیم و تربیت مهم است و با مدیریت مشارکتی و با بهرگیری از تمام سطوح و گروههای مختلف مشورتی مدیران ، مربیان، اولیا ء و خیران بتوانیم در راه آموزش که یک روند خانواده محور است در راه تعلیم و تربیت گام های موثری برداریم .

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه