English

علیرضا عرفانی:

برداشت ۸۵ درصد زعفران تولید شده در تربت جام

مدیر جهاد کشاورزی تربیت‌ جام بیان کرد: زمان برداشت این محصول در تربت جام از ابتدای آبان آغاز و تا اول آذر ماه است و کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبه‌رو شده است.

برداشت ۸۵ درصد زعفران تولید شده در تربت جام

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا عرفانی مدیر جهاد کشاورزی تربیت‌ جام در خبری عنوان کرد: در سال زراعی جاری ۵۱۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت زعفران است که تاکنون ۸۵ درصد زعفران تولید شده برداشت شده است.

عرفانی در ادامه این خبر افزود: امسال سطح زیر کشت زعفران در این شهرستان با ۱۵۰ هکتار کاهش نسبت به سال گذشته به ۵۱۰۰ هکتار رسیده است و ۲۲ تن زعفران در سال گذشته برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربیت‌ جام همچنین ادامه داد: زمان برداشت محصول زعفران در تربت جام از ابتدای آبان آغاز و تا اول آذر ماه است و در مجموع پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۵ تن زعفران از اراضی قابل کشت برداشت شود.

وی همچنین تصریح کرد: میزان برداشت زعفران طی سال زراعی جاری در هر هکتار ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلوگرم است. تاکنون ۸۵ درصد محصول پیش‌بینی شده از اراضی قابل کشت برداشت شده که نسبت به سال قبل ۴۰ درصد کاهش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام تاکید کرد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبه‌رو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفران کاران صورت می‌گیرد.

عرفانی در خاتمه متذکر شد: به ازای هر هکتار کشت زعفران ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت این محصول در این منطقه مشغول کار هستند. ۹۸ درصد زعفران تولید شده به شهرستان‌های همجوار صادر می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه