English

باقر خدادادی:

آغاز برداشت زعفران از اراضی تربت جام

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام بیان کرد: کشت زعفران در تربت‌جام به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول، ۹۰ نفر - روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

آغاز برداشت زعفران از اراضی تربت جام

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، باقر خدادادی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام در خبری عنوان کرد: برداشت زعفران از پنج هزار و ۱۰۰ هکتار کشتزارهای این محصول در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

خدادادی در ادامه این خبر اضافه کرد: سطح زیرکشت زعفران در تربت‌جام طی سال زراعی جاری با ۱۵۰ هکتار کاهش به پنج هزار و  ۱۰۰ هکتار رسید که خشکسالی مهمترین عامل آن است.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام همچنین افزود: کشت زعفران در تربت‌جام به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول، ۹۰ نفر - روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

وی در ادامه متذکر شد: عملکرد گل تَر زعفران در کشتزارهای تربت‌جام طی سال زراعی جاری به  ۳۰۰ تا ۴۰۰ کیلوگرم در هر هکتار می رسد و پیش بینی می شود امسال ۱۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم زعفران خشک در این شهرستان تولید شود.

معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی تربت‌جام همچنین تصریح کرد: سال گذشته افزون بر ۲۲ تن زعفران خشک در این منطقه تولید و روانه بازارهای مصرف سراسر کشور شد.

خدادادی تاکید کرد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان رو به رو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنماییها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفران‌کاران صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: توزیع ۵۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه در سال زراعی جاری انجام گرفته شده است و برداشت این محصول همه ساله از اواخر مهر ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد.

خدادادی در خاتمه خاطرنشان کرد: همچنین در سال زراعی جاری در  ۲۵ درصد از کشتزارهای این محصول در شهرستان تربت جام روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است و  عمده کشت این محصول در اراضی کشاورزی بخش پایین جام، بوژگان و مرکزی است و در حال حاضر یک واحد فرآوری این محصول در این شهرستان فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه