English

جواد اعتضادی:

آغاز برداشت زعفران از کشتزارهای تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: کشت زعفران در تایباد به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول، ۱۳۰ نفر در روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

آغاز برداشت زعفران از کشتزارهای تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد در خبری اظهار کرد: برداشت زعفران از ۶ هزار و ۲۵۲ هکتار از کشتزار‌های تایباد سومین قطب این محصول در خراسان رضوی آغاز شد.

اعتضادی همچنین در ادامه افزود: سطح زیرکشت زعفران در تایباد در سال زراعی کنونی نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش داشته که خشکسالی و پایین بودن قیمت این محصول در فصل برداشت از مهمترین علل کاهش سطح زیر کشت این محصول اقتصادی در این منطقه است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد در ادامه یادآور شد: کشت زعفران در تایباد به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول، ۱۳۰ نفر - روز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

وی همچنین گفت: عملکرد گل تَر زعفران در کشتزار‌های تایباد در سال زراعی کنونی به ۴۸۰ کیلوگرم در هر هکتار می‌رسد و پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۱۵ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شود و این در حالی است که سال زراعی گذشته افزون بر ۳۲ تن زعفران خشک در این منطقه تولید و روانه بازار‌های مصرف سراسر کشور شد.

اعتضادی در ادامه این خبر متذکر شد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان رو به رو شده و به همین خاطر تامین کود‌های شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با علف‌های هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنمایی‌ها و توصیه‌های فنی در جهت حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد تصریح کرد: در سال زراعی جاری توزیع ۵۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه داشتیم و برداشت این محصول همه ساله از اواخر مهر ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد؛ همچنین در سال زراعی کنونی در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از کشتزار‌های این محصول در تایباد روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

اعتضادی در خاتمه خاطرنشان کرد: مناطق عمده کشت این محصول در اراضی کشاورزی دشت کرات و بخش میان ولایت است و در حال حاضر یک واحد فرآوری این محصول در این شهرستان فعال است ؛ تایباد به لحاظ تولید زعفران ، رتبه سوم  خراسان رضوی را از آن خود کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه