English

طی پنج ماهه نخست سال جاری صورت گرفت؛

۷۲ عملیات جستجو و نجات دریایی در آب‌های هرمزگان

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان تعداد عملیاتهای جستجو ونجات دریای طی 5 ماهه نخست سال جاری را 72 مورد عنوان کرد و گفت: 8 فروند شناور ناجی و 36 ایستگاه همیار ناجی با مشارکت ارگانهای دریایی فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را در بزرگترین و مهمترین پهنه آبی کشور برعهده دارند.

72 عملیات جستجو و نجات دریایی در آب‌های هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اسماعیل مکی زاده معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ضمن تشریح عملیاتهای جستجو و نجات و همچنین ارائه خدمات پزشکی در 2 هزار و دویست کیلومتر مرز دریایی استان هرمزگان طی مدت زمان 5 ماهه سال 1400 اظهار داشت: 72 مورد عملیات جستجو و نجات دریایی طی مدت یاد شده در آبهای هرمزگان  به انجام رسیده است.
مکی زاده گفت: در این مدت 33 مورد خدمات پزشکی با مدیریت مرکز ملی جستجو و نجات دریایی هرمزگان ارائه شده که بدلیل شرایط  متاثر از کرونا ویروس  رشد 22 در صدی  را در این بخش شاهد هستیم.
وی دریاروی در شرایط نامساعد جوی و بی توجهی به هشدارهای هواشناسی و همچنین عدم استفاده از سیستم های مخابراتی را دلیل عمده بروز حوادث دریایی بر شمرد و تاکید کرد: دریاروی در شرایط آب و هوایی نامساعد، بدلیل مواج بودن دریا، سرعت باد وکاهش دید عملیات جستجو و نجات و پایش دریایی و هوایی را دچار مشکل و در زمان هایی دشوار می کند.
به گفته مکی زاده  علاوه بر 8 فروند شناور ناجی و 36 ایستگاه همیار ناجی(دریانوردان بومی صیادی و تجاری منطقه)، ستاد بحران استانداری نیز با مشارکت ارگان‌های دریایی ندسا، نداجا، شیلات، فلات قاره و دریابانی به فراخور اعلام شرایط اضطرار و مکان بروز آن از سوی مرکز ملی جستجو و نجات دریایی استان؛ عهده دار مسئولیت خطیر جستجو و نجات دریایی در آبهای هرمزگان می باشند.
شایان ذکر است؛ استان هرمزگان با برخورداری از 2 هزار و دویست کیلومتر نوار ساحلی و 14 جزیره ، علاوه بر در اختیار داشتن بیشترین مرز دریایی کشور، فعالیت در امر جستجو و نجات دریایی را از ابتدای مرز شهرستان پارسیان در خلیج فارس تا مرز دریایی بندر چابهار در دریایی عمان را برعهده دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه