English

همسر شهید علی‌محمدی:

امیدواریم روزی شاهد جهان بدون تروریسم باشیم

همسر شهید علیمحمدی از شهدای هسته ای کشورمان و عضو انجمن دفاع از قربانیان تروریسم گفت: انجمن شهدای ترور از ظرفیت بالایی برخودار است و معتقدیم می‌توانیم با استفاده از این بستر تروریسم را در انزوا قرار دهیم.

امیدواریم روزی شاهد جهان بدون تروریسم باشیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، منصوره کرمی در جمع خبرنگاران کردستانی اظهار کرد: انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در سال 86 توسط خانواده‌های شهدا و جانبازان ترور تاسیس شد این انجمن مردم‌نهاد سال 91 مقام مشورتی سازمان ملل را دریافت کرد و ما هر ساله به همراه تعدادی از خانواده‌های قربانی ترور در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل شرکت می‌کنیم.

همسر شهید مسعود علیمحمدی عنوان کرد: با حضور خود در سازمان ملل به دنیا نشان می‌دهیم که وضعیت مردم ایران و خانواده‌های قربانی ترور به چه صورت است و با سخنرانی‌هایی که می‌کنیم از دردی که کشیدن صحبت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ما با وجود خانواده های قربانی ترور و رنجی که متحمل شده‌اند به عنوان سندی محکم ثابت کرده‌ایم که ایران نه تنها کشوری تروریست نیست بلکه خود از قربانیان اقدامات تروریستی است، گفت: انجمن دفاع از قربانیان ترور سالانه چندین نشست علمی در موضوعات مختلف از جمله زنان، کارگران، کودکان و مسائل روزمره را برای خانواده‌ها برگزار می‌کند.

همسر شهید مسعود علیمحمدی تصریح کرد: انجمن قربانیان ترور ایران تنها انجمنی است که مقام مشورتی سازمان ملل دریافت کرده است.

کرمی اظهار کرد: ما در کشور بیش از 17 هزار قربانی ترور داریم و در برخی استان‌ها هنوز شاهد شهید شدن عزیزانی در عملیات تروریستی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: چند سال پیش یک کار علمی را در شهر تهران انجام دادیم و خانواده‌های ترور که شاهد شهادت عزیزان خود بوده‌اند را شناسایی کرده‌ایم.

همسر شهید مسعود علیمحمدی اضافه کرد: بعد از تهیه پرسشنامه و پر کردن یک سوم از این خانواده‌ها به لحاظ روحی روانی سالم هستند و از لحاظ روحی روانی صدماتی که به این خانواده‌ها رسیده بود وجود دارد.

کرمی افزود: با وجود گذشت چندین دهه از شهادت شهدای ترور خانواده‌های این عزیزان هنوز داغ سخت بر سینه دارند و به محض صحبت کردن از شهدا اشک می‌ریزند.

وی اظهار کرد:کسانی که الان هر کدام بالای 40 سال سن دارند اما در سن خردسالی شاهد ترور عزیزان خود بوده و به لحاظ روحی روانی آسیب های زیادی دیده و نیازمند توجه هستند.

همسر شهید علیمحمدی اضافه کرد: خانواده‌های شهدای ترور که در فعالیت‌های اجتماعی داشته‌اند در کار مطالعاتی به عمل آمده به لحاظ روحی و روانی از مشکلات کمتری برخوردار بوده‌اند و به نوعی به دلیل مشارکت در این برنامه‌های اجتماعی توانسته‌اند خود را تخلیه کنند.

وی عنوان کرد: برگزاری همایش‌ها و برنامه‌های مختلف که موجب حضور خانواده‌های شهدای ترور در کنار هم می‌شود و اجرای برنامه‌های آموزشی و تحقیقی از دیگر اقداماتی است که توسط انجمن انجام می‌شود و تاثیر بسزایی در کاهش تاثیرات آسیبهای ناشی از ترور عزیزانشان شده است.

کرمی اضافه کرد: انجمن شهدای ترور از ظرفیت بالایی برخودار است و معتقدیم می‌توانیم با استفاده از این بستر و ظرفیت تروریسم را در انزوا قرار دهیم.

همسر شهید علیمحمدی تصریح کرد: امیدواریم به روزی برسیم که شاهد جهان بدون تروریسیم باشیم و صدای این خانواده ها را به گوش همگان برسانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه