English

مدیر کل بهزیستی یزد؛

مهمترین چالش بهزیستی افزایش اعتیاد است/ ۳۱ طرح به زودی افتتاح می شود

بهزیستی استان یزد در هفته بهزیستی، ۳۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی در قالب ۱۴ برنامه افتتاح، بازدیدها، برگزاری جلسات و نشست‌ها، افتتاح طرح ارتقاء توانمندسازی افراد دارای معلولیت، برگزاری مراسم تجلیل از معلولین موفق و برگزاری انتخابات شبکه استانی مراکز مثبت زندگی را در نظر گرفته است.

مهمترین چالش بهزیستی افزایش اعتیاد است/ 31 طرح به زودی افتتاح می شود

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی عطابخش مدیر کل بهزیستی استان یزد در نشست خبری آنلاین خانه مطبوعات یزد علاوه بر گرامیداشت هفته بهزیستی، بیان کرد: در استان یزد حدود ۱۹ هزار نفر تحت پوشش بهزیستی به صورت ماهیانه مبلغی دریافت می‌کنند که جمعا ماهیانه ۴ میلیارد تومان است و ۱۲ هزار نفر نیز از خدمات مراکز مختلف به ارزش یارانه جمعاً حدود ۳.۵ میلیارد تومان دریافت می‌کنند.

عطابخش گفت: بهزیستی استان یزد ۳۱ برنامه فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی در قالب ۱۴ برنامه افتتاح، بازدیدها، برگزاری جلسات و نشست‌ها، افتتاح طرح ارتقاء توانمندسازی افراد دارای معلولیت، برگزاری مراسم تجلیل از معلولین موفق و برگزاری انتخابات شبکه استانی مراکز مثبت زندگی را در نظر گرفته است.

عطابخش در خصوص افتتاح طرح‌های بهزیستی در این هفته به چهار طرح در حوزه پیشگیری شامل افتتاح دو مرکز مشاوره غیردولتی، افتتاح مرکز اجتماع درمان مدار اقامتی و افتتاح مرکز توانمندسازی و جامعه پذیری بهبودیافتگان اشاره کرد و افزود: افتتاح سراسری دبیرخانه‎های ملی رصد آسیب های اجتماعی، آیین واگذاری ۲۰۷۵ واحد مسکونی به افراد دارای معلولیت و مددجویان بهزیستی و مراسم نمادین اهدای ۱۰۰۰ دستگاه اکسیژن ساز به مراکز سالمندان سازمان بهزیستی به صورت همزمان در سراسر کشور، افتتاح مجموعه فرهنگی تفریحی و افتتاح مکان جدید جامعه نابینایان در شهرستان میبد و همچنین افتتاح خانه های کوچک معلولین ذهنی متوسط و شدید در اردکان از برنامه‌های حوزه توانبخشی است.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز اورژانس اجتماعی شهرستان بهاباد و افتتاح  شعبه ۲ اورژانس اجتماعی در یزد به عنوان برنامه‌های حوزه اجتماعی یاد کرد.

عطابخش در ادامه به مهمترین چالش این سازمان در استان یزد اشاره کرد و گفت: علاوه بر نبود تناسب هزینه‌ها با پرداختی‌ها، چالش اصلی مربوط به آسیب رو به رشد اعتیاد است هرچند این آسیب در استان یزد در مقایسه با دیگر استانها کمتر بوده ولی نسبت به سالهای قبل در استان افزایش داشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه