English

۱۱ مرکز فعال در مشاوره ژنتیک در یزد فعال است

مدیر کل بهزیستی استان یزد درباره مشاوره ژنتیک توضیح داد: 11 مرکز فعال در مشاوره ژنتیک داریم که بیش از 4 هزار مشاوره انجام شد و 31 میلیون تومان به صورت یارانه از طریق بهزیستی برای این امر هزینه شده است.

11 مرکز فعال در مشاوره ژنتیک در یزد فعال است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج یزد، علی محمد عطا بخش مدیر کل بهزیستی استان یزد در نشست خبری برخط گفت: از وظایف اولیه و مهم بهزیستی، پیشگیری از معلولیت، بازتوانی و خروج از چرخه حمایتی بهزیستی است.

وی افزود: سال99 در برنامه غربالگری شنوایی نوزادان و شیرخواران بیش از 17 هزار و 500 غربال انجام شد و 43 مورد با انواع اختلال های شنوایی شناسایی شدند که اگر نمی شد به جمعیت ناشنوایان مواجه می شدیم و گفتنی است که 99.4 درصد متولدین در این غربالگری شرکت داشتند.

وی درباره طرح تنبلی چشم گفت: سال گذشته معاینه 36500 کودک 3تا 6 سال در پایگاه دائم بهزیستی انجام شد و100 نفر دارای این اختلال شناسایی شدند که با بستن یک چشم پیشگیری انجام شد.

عطا بخش در باره مشاوره ژنتیک توضیح داد: 11 مرکز فعال در مشاوره ژنتیک داریم که بیش از 4 هزار مشاوره انجام شد و 31 میلیون تومان به صورت یارانه از طریق بهزیستی برای این امر هزینه شده است.

وی به شیوع کرونا و بروز مشکلات عصبی خانوادگی اشاره کرد و گفت: ساعت فعالیت مرکز مشاوره تلفنی 1480 تا 12 شب و فعالیت روزهای تعطیل اضافه شد همچنین در سال 99 از طریق 1480 بیش از 46 هزار تماس تلفنی داشتیم و در مراکز مشاوره حضوری و دولتی و غیر دولتی بهزیستی 38 هزار نفر مشاوره دریافت کردند.

وی در حوزه ایجاد دفاتر پیشگیری و درمان اعتیاد گفت: سال 99 مرکز جامع درمان اعتیاد آقایان که معتادان یک سال تحت پوشش درمانی هستند و بخش زیادی هزینه را بهزیستی به صورت یارانه پرداخت می کند همچنین آموزش و کاریابی بعد از ترخیص معتادان بهبود یافته هم انجام می شود، راه اندازی شد.

عطا بخش با بیان اینکه مرکز توانمند سازی زنان معتاد ایجاد شد، افزود: در کل 13 کمپ ترک اعیاد هم اکنون در استان یزد فعالیت می کنند.

وی مشاوره حضوری دولتی برای ناشنوایان را یک اقدام بی نظیر در حمایت از این قشر دانست و گفت: این قشر به دلیل مشکلات خاص خود نمی توانند ارتباط موثری با اطرافیان داشته باشند که نیاز به راه اندازی این مرکز بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه