English

محمدرضا حیدری:

نسل جوان را باید با فضیلت‌ های عفاف و حجاب آشنا کنیم

رییس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: اجبار، زور و نگاه‌های آمرانه در هیچ عرصه و وجهی پاسخ مطلوبی در پی نخواهد داشت و امروزه حوزه‌ فرهنگی، نوع پوشش و عفاف و حجاب به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم و مسئولین تبدیل شده است که نیازمند فرهنگسازی است و نه رویکردهای اجباری.

نسل جوان را باید با فضیلت‌ های عفاف و حجاب آشنا کنیم

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا حیدری رییس شورای اسلامی شهر مشهد بیان کرد: تجربه ۴۰ ساله نشان داده که اگر نسل جوان را با فضیلت‌های عفاف و حجاب آشنا کنیم و آن‌ها را نسبت به این مقوله باورمند سازیم، نیازی به ابزارهای کنترلی نخواهد بود.

محمدرضا حیدری، در یکصدوسی‌وهفتمین جلسه علنی پنجمین دوره  شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، با اشاره به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، اظهار کرد: در چنین روزی مردم مشهد در اعتراض به سیاست‌های چکمه‌ای، آمرانه و تحکمی حکومت پهلوی در باب ایجاد وحدت رویه برای پوشش لباس مردان و حذف حجاب بانوان، تحت رهبری مراجع عظام و علماء وقت تحصن کردند و در پی این حرکت اعتراضی، حادثه تلخ و غم‌انگیزی رخ داد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه افزود: اجبار، زور و نگاه‌های آمرانه در هیچ عرصه و وجهی پاسخ مطلوبی در پی نخواهد داشت و امروزه حوزه‌ فرهنگی، نوع پوشش و عفاف و حجاب به یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌های اصلی مردم و مسئولین تبدیل شده است که نیازمند فرهنگسازی است و نه رویکردهای اجباری و تجربه ۴۰ ساله نشان داده که اگر نسل جوان را با فضیلت‌های این حوزه آشنا کنیم و آن‌ها را نسبت به مقوله حجاب و عفاف باورمند سازیم، نیازی به ابزارهای کنترلی نخواهد بود.

حیدری در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به سالروز تصویب برجام، تاکید کرد: برجام نشان داد که همانطور که در میدان جنگ می‌توانیم برابر توطئه‌های جهانی بایستیم، مقابله کنیم و برای ملت بزرگ ایران پیروزی به ارمغان آوریم، در عرصه دیپلماسی، سیاسی و حقوقی نیز قادریم که از حقوق مردم خود دفاع کنیم و برجام با همه فراز و نشیب‌هایی که داشته است، ایران را از ذیل فصل‌ها و بندهای مختلف تحریم‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت خارج کرد و آثار و برکات مختلفی داشت ولی با خلف وعده کشورهای امضاءکننده روبه‌رو شد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تلاش‌های دولت در روزهای پایانی به نقطه‌ای رسیده است که تصمیم‌گیری در قبال این موضوع می‌تواند در راستای منافع مردم و خارج شدن از شرایط بحرانی کارساز و موثر باشد. امیدواریم این اتفاق با تکیه بر مصالح و منافع مردم شکل گیرد و گشایش لازم در این شرایط سخت رقم بخورد.

وی همچنین با بیان اینکه شورای پنجم از ابتداء فعالیت خود تاکنون تعاملات و همکاری مناسبی با بهزیستی داشته است، افزود: مصوبات شهر همگان و مناسب‌سازی‌ فضاهای عمومی برای اقشار مختلف و پیش‌بینی ۶۰ سفر رایگان ویژه معلولین از جمله ثمرات رویکرد تعاملی با بهزیستی است. در خصوص آسیب‌های اجتماعی نیز می‌توان به مساعدت‌های مدیریت شهری در خصوص تبصره ۱۶ و ساماندهی معتادان متجاهر اشاره کرد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: نقش‌آفرینی و اثرگذاری تشکل‌های مردمی و سمن‌ها نیز در این زمینه ملموس است و در موضوع ساماندهی آسیب‌های اجتماعی و بهبود شرایط مشهد همچنان نیازمند تعامل و همراهی هستیم که امیدواریم این همکاری حساب شده و کارآمد در آینده نیز استمرار داشته باشد.

حیدری با اشاره به سالروز تاسیس نیروی انتظامی، بیان کرد: نیروی انتظامی ضامن امنیت مردم بوده و حوزه ماموریتی آن از نظر تکثر و تعداد با ماموریت‌های مدیریت شهری برابری می‌کند. محدوده کاری آنان از صیانت مرزها تا تامین امنیت داخلی بخش‌های مختلف است. شورای پنجم در راستای رویکرد همراهی و تعاملی خود به منظور تقویت ناجا تصمیمات و اقدامات خوبی داشته است؛ چراکه این رویکرد به امنیت پایدار شهر کمک می‌کند.

وی در خصوص روزهای پایانی پیش روی شورای پنجم، گفت: کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق شورای شهر با قوت درحال فعالیت و تلاش هستند تا طرح‌ها و لوایح باقی‌مانده در شورای شهر، ماموریت‌ها و تکالیف معطل مانده را به سرانجام برسانند. امیدواریم تا پایان دوره تمام طرح‌ها و لوایح تعیین تکلیف شوند. از سوی دیگر، شهرداری نیز با عزم جدی، تلاش فداکارانه و انگیزه بالا درحال پیش بردن پروژه‌های مختلف است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد همچنین با اشاره به پروژه کوهشار، اظهار کرد: این پروژه از امروز در اختیار عموم شهروندان مشهدی قرار خواهد گرفت و به‌دلیل وضعیت قرمز ناشی از کرونا، افتتاح رسمی نخواهد داشت.کوهشار فضای بانشاط و مفرحی دارد که عموم شهروندان، به‌ویژه ساکنان خیابان سیدی و خلج و دیگر شهروندان مشهدی می‌توانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند. کوهشار پروژه‌ای بود که زمان اجرای آن سه سال پیش‌بینی شد ولی با تلاش و اهتمام جدی معاونت خدمات شهری، این پروژه ظرف مدت هشت ماه عملیات عمرانی آن قابل بهره‌برداری شده است.

حیدری در خاتمه با بیان اینکه پروژه‌های پارکینگ پرستار، رودپارک، زیست‌پارک، مسیر جاده سرخانه و گود کشتی با چوخه شهید بابانظر و برخی پروژه‌های دیگر در ادامه زمان باقی‌مانده از شورای پنجم به بهره‌برداری خواهند رسید، خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها حاکی از این است که مدیریت شهری در این دوره تا آخرین فرصت و زمان باقی‌مانده به ارائه خدمت به شهروندان خواهد پرداخت و در جهت عمران و آبادانی شهر تلاش می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه