English

رضا جمشیدی:

اعلام نهایی نرخ تورم در خراسان رضوی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در خرداد ماه امسال ۴۷/۶ درصد بود و این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰/۷ درصد افزایش یافته است.

اعلام نهایی نرخ تورم در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، رضا جمشیدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی اعلام کرد: نرخ تورم نقطه به نقطه در نقاط شهری این استان ۴۸/۳ و در نقاط روستایی ۵۰/۸ درصد بود که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل ۱/۳ و در نقاط روستایی چهار درصد کاهش یافته است.

رضا جمشیدی همچنین ادامه داد: نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای کشور در خرداد ماه امسال ۴۷/۶ درصد بود و این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن ۰/۷ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: این نرخ برای خانوارهای شهری ۴۶/۹ و برای خانوارهای روستایی ۵۱/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل به ترتیب ۰/۸ و ۰/۵ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی افزود: نرخ تورم نسبت به ماه قبل خانوارهای استان خراسان رضوی درخرداد ماه سال جاری ۲ درصد است که نسبت به ماه قبل از آن ۱/۳ درصد افزایش یافته است و این شاخص برای خانوارهای شهری استان خراسان رضوی ۲ و در نقاط روستایی ۱/۷ درصد کرد که به ترتیب ۱/۱ و ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای کشور نیز طی خردادماه امسال  ۲/۵ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۱/۸ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی ادامه داد: این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۲/۵ و برای خانوارهای ساکن در نقاط روستایی ۲/۶ درصد اعلام کرد که به ترتیب ۱/۸ و ۱/۹ درصد افزایش یافته است.

وی با بیان این که نرخ تورم ۱۲ماهه منتهی به خرداد امسال در کل خانوارهای استان ۴۳/۶ درصد بود که نسبت به ماه قبل ۲/۲ درصد افزایش یافته است افزود: این شاخص برای خانوارهای شهری استان ۴۲ و برای خانوارهای روستایی ۴۹/۷ درصد است که به ترتیب ۲/۲ و ۲ درصد افزایش یافته است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به خرداد ماه امسال در خانوارهای کل کشور ۴۳ درصد است که نسبت به مدت مشابه ۲ درصد افزایش یافته است.

جمشیدی اظهار کرد: این شاخص را برای خانوارهای شهری کشور ۴۲/۵ و برای خانوارهای روستایی ۴۵/۶  درصد اعلام کرد که به ترتیب ۲ و ۲/۴ درصد افزایش یافته است.

وی همچنین افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوار در خردادماه امسال خراسان رضوی درگروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات ۶۳، در گروه پوشاک و کفش ۶۵/۲، در گروه مسکن ۱۵/۹ و در گروه بهداشت و درمان ۳۷/۷ درصد بوده است که این ارقام در کشور به ترتیب ۶۲.۳، ۵۷.۵، ۲۸.۱ و ۴۲.۹ درصد بوده است.

جمشیدی در خاتمه تصریح کرد: شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای خراسان رضوی  ۳۱۱/۹، برای خانوارهای ساکن در مناطق شهری  ۳۰۰/۸ و  برای خانوارهای ساکن در مناطق روستایی ۳۶۰.۴ بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه