English

حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان خبر داد:

بزرگترین وقف قرآنی کشور توسط دارالقرآن اهل بیت (ع) در خمینی شهر

مدیرعامل دار القرآن اهل بیت (ع) از بزرگترین وقف قرآنی کشور در خمینی شهر خبر داد.

بزرگترین وقف قرآنی کشور توسط دارالقرآن اهل بیت (ع) در خمینی شهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین حمیدرضا قربانیان در توضیح فعالیت های این مجموعه گفت: دارالقرآن اهل بیت (ع) خمینی شهر بدون یک ریال دریافت کمک ارگان های دولتی ساخته شده و در اختیار علاقه مندان به فراگیری قرآن نهاده شده است.

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده در موسسه دارالقرآن اهل بیت اظهار کرد: از ابتدای تاسیس  موسسه  دارالقرآن اهل یبت (ع) در سال ۸۳توسط خیرین،  کلنگ آن به زمین زده شد ودرسال ۹۶به بهربرداربی رسید.

مدیرعامل دار القرآن اهل بیت (ع) خمینی شهر گفت: این موسسه که فقط یک بانی دارد وابسته به هیچ ارگان و نهادی نیست.

حجت السلام قربانیان افزود: موسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) با ظرفیت ۲ سالن با ظرفیت بیش از هزار نفر،۳۰ کلاس آموزشی ، اتاق بهشت که سالن شادی وبازی کودکان است ، دفاتر آموزشی و سویئت های پذیرایی از مهمان های داخلی و خارجی، سالن ورزشی امام علی ، افتتاح اولین موزه قرآن وعترت استان ، فروشگاه عفاف و حجاب و  مرکز تولید پرچم های مذهبی وایستگاه صلواتی ثابت درحال فعالیت می باشد.

وی گفت: رویکرد واهداف موسسه درجهت رشد و ترویج وتبلیغ عمومی وتخصصی معارف اسلامی قرآن کریم واهل بیت (ع) است.

مدیر عامل دارالقرآن با بیان اینکه قرآن حل کننده معضلات و مشکلات است افزود: تقویت آموزش های قرآنی و سیره اهل بیت(ع)بازدارنده بسیاری از مشکلات و آسیب های اجتماعی است.

حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان بیان کرد: از دیگر فعالیت های قرآنی ساخت 110خانه قرآنی در روستاها است و به تازگی یک خانه قرآنی در روستای موشله در شهر الیگودرز ساخته شده و خانه قرآنی در روستای موغان و خانه قرانی در روستای تیرانچی مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: دارالقرآن اهل بیت (ع)جزو مجمع موسسات قرآنی استان اصفهان است و با معاونت ارشاد و همچنین اداره اوقاف و امور خیریه تعاملات خوبی انجام شده است‌.

مدیرعامل دار القرآن اهل بیت (ع) گفت:فعالیت های قرآنی در این مجموعه بر دوقسم آموزشی و فرهنگی است و از طرح های در حال اجرا مکتب خانه قرآنی از سن 3 تا 6 سال است که همراه با بازی و آموزه های قرآنی برای کودکان است.

حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان ادامه داد:طرح مدرسه ال قرآن در پایه هفتم و هشتم قرآن است که دانش آموزان ظرف یک سال حافظ قرآن می شوند.

وی اظهار داشت: در طرح استعداد یابی طاها که مراحل و دوره های آن انجام شده در حال حاضر 30نفر در حال یادگیری دوره تخصصی برای اعزام به کشورهای خارجی هستند.

قربانیان افزود: اجرای کارگاه های تخصصی تلاوت که در چند دوره انجام شد و طرح پله پله تا خدا با حضور پانزده هزار دانش آموز انجام شد.

مدیرعامل دار القرآن اهل بیت (ع) گفت: سعی مجموعه دارالقرآن بر این است که دغدغه خانواده ها در بحث آسیب های اجتماعی فرزندان کاهش یابد که مجموعه به شکل نو و زیبایی برنامه ها را  ارائه می کند.

قربانیان در بحث اداره دارالقرآن در پایان توضیح داد: در حال حاضر مجموعه دارالقرآن اهل بیت (ع) نیاز به خیر ندارد و این خیریه قرآنی که بزرگترین وقف قرآنی کشور را به آستان قدس رضوی دارد در نهایت این خیریه قرآنی را به آستان مقدس علی ابن موسی الرضا (ع) تقدیم می کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه