English

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

مالیات ناعادلانه اصلی‌ترین معضل پیش روی صادرات

کیوان کاشفی در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان کرمانشاه گفت: بر اساس قانون بودجه بازگشت مالیات بر ارزش‌افزوده منوط به تسویه‌حساب ارزی شده و این امر کار را برای صادرکنندگان بسیار دشوار کرده است.

مالیات ناعادلانه اصلی‌ترین معضل پیش روی صادرات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه ثبات اقتصادی کشور را مدیون فعالیت صادرکنندگان عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی کشور در سال گذشته، بازگشت ارز حاصل از صادرات از سوی فعالین تجاری به ثبات اقتصادی کشور کمک شایانی کمک کرد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران مشکلات مالیاتی را از مهم‌ترین تنگناهای پیش روی صادرات برشمرد و خاطرنشان ساخت: رقم مالیات بر ارزش‌افزوده پرداختی فعالین تجاری در 9 ماهه امسال سه هزار میلیارد تومان بوده درحالی‌که بر اساس اعلام بانک مرکزی 1500 میلیارد تومان از این رقم بدون مشکل می‌تواند به فعالان اقتصادی برگردد، اما تاکنون فقط 230 میلیارد تومان از این میزان برگشت‌خورده و سازمان امور مالیاتی به بهانه‌های واهی مانع بازگشت مابقی این رقم شده است.

کاشفی در ادامه ضمن گلایه از تداخل دستور جلسات کارگروه‌های مرتبط با صادرات، اظهار داشت: در استان کرمانشاه کارگروه‌های متعددی برای صادرات ازجمله توسعه صادرات، مبادلات مرزی و ... وجود دارد که علاوه بر موازی کاری‌های این سازمان‌ها، برخی مواقع دستورات و مصوبات آن‌ها با یکدیگر مغایرت داشته و دود این ناهماهنگی فقط به چشم صادرکننده می‌رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه