English

در ۹ ماه نخست سال جاری صورت گرفت؛

کمک ۴۴ میلیاردی مردم قم به کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم از کمک 44 میلیارد و 700 میلیون تومانی مردم قم به کمیته امداد در طول 9 ماه نخست سال جاری خبرداد.

کمک 44 میلیاردی مردم قم به کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری موج قم، اکبر میرشکار ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به رشد ازدواج در خانواده‌های نیازمند، اظهار کرد: در سال جاری صندوق قرض الحسنه کمیته امداد فعالیت‌های چشم‌گیری داشته و دو هزار و 920 نفر که نیازمند وام بودند توانستند از این صندوق استفاده کنند.

وی با بیان انیکه استان قم تنها استانی است که در بحث مستمری کسی را در صف انتظار ندارد، مطرح کرد: تعداد 38 هزار 726 نفر نیز در سال جاری به منظور دریافت خدمات به مراکز کمیته امداد مراجعه کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی از ثبت 190 هزار درخواست در سامانه کمیته امداد یاد کرد و گفت: بیش از 500 نفر از دانشجویان خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد نیز توانستند از کمک هزینه شهریه دانشگاه که توسط کمیته امداد پرداخت شد، استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید چهار هزار و 181 نفر دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد بودند، عنوان کرد: کمیته امداد در طول سال جاری نزدیک به 500 میلیون تومان برای این دانش آموزان هزینه کرده است که عمده این مبلغ نیز از کمک‌های مردمی تامین شده بود.

میرشکار با بیان اینکه بیش از 16 تن توزیع گوشت در بین خانواده‌ها انجام شده است، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف اصلی کمیته امداد، توانمندسازی خانواده‌ها به منظور اینکه آن‌ها روی پای خود ایستاده و بدون نیاز به حمایت کمیته امداد از مشکلات عبور کنند.

وی با اشاره به اینکه یبش از 76 درصد سرپرست‌های خانوار ما را بانوان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: فعالیت خود را با یک نگاه جهادی شروع کردیم و بیش از هزار و 127 نفر را شناسایی و به ارزش ریالی حدود 43 میلیارد تومان برای دریافت اعتبار به بانک‌ها معرفی کردیم که متاسفانه تاکنون 452 نفر توانستند از این اعتبار استفاده کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در سال جاری 339 نفر از صندوق امداد ولایت بیش از دو میلیارد و 500 میلیون تومان وام اشتغال و تکمیلی دریافت کردند، یادآور شد: در بحث وام اشتغال پایدار روستایی اعتبار قابل توجهی را تا پایان سال داریم و از طریق بخشدارها، فرمانداری، دهیارها، شورای روستاها و ائمه جماعات اعلام کرده‌ایم که آماده حمایت از روستایانی که توانایی ایجاد اشتغال را دارند، هستیم.

وی با اشاره به اینکه بدنبال برگزاری جشن توانمندسازی برای هزار خانوار در بهمن ماه هستیم، ابراز کرد: هزار و 300 نفر از خانواده‌ها به صورت رایگان به اردوی زیارتی مشهد مقدس، 500 نفر در پیاده روی اربعین و دو هزار و 800 نفر نیز در سایر اردوها شرکت داده شدند.

میرشکار با بیان اینکه در حوزه فعالیت‌های فرهنگی توانستیم عملکرد مطلوبی داشته باشیم، اضافه کرد: درآمدهای مردمی نسبت به سال گذشته شاهد یک رشد 48 درصدی بوده است و در طول سال جاری این مبلغ به 44 میلیارد و 700 میلیون تومان رسیده است.

وی ادامه داد: از تمام دستگاه‌ها و نهادها درخواست کمک داریم و باید تلاش کنیم تمام سرچشمه‌هایی که موجب ایجاد فقر می‌شود را بخشکانیم؛ کمیته امداد افتخار می‌کند که اقدامات موثری را توانسته است در این حوزه انجام دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه