English

استاندار یزد اعلام کرد؛

آگاهی بخشی برای پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر در اولویت باشد

استاندار یزد گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف نمک و قند و آگاهی بخشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر در اولویت قرار گیرد.

آگاهی بخشی برای پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر در اولویت باشد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد در کارگروه اجتماعی، فرهنگی و سلامت زنان و خانواده استان یزد افزود: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کم هزینه تر و موثرتر از روش‌های درمانی است و این مهم تنها در سایه ارائه آموزش‌های کاربردی و هدفمند به والدین محقق می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین در مرحله نخست با مطالعه دقیق آسیب‌های اجتماعی که بیشترین شیوع در استان را دارد، برنامه‌ریزی هدفمندی برای کنترل و کاهش آنها انجام شود.

طالبی همچنین در خصوص مسائل مرتبط با سلامت جسمانی شهروندان گفت: برنامه‌ریزی برای کاهش مصرف نمک و قند و آگاهی بخشی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر مانند سرطان نیز با توجه به مطالعاتی که در استان یزد صورت گرفته و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد، در اولویت قرار گیرد.

وی با تبیین  ظرفیت‌های علمی استان یزد در زمینه پزشکی بیان داشت: با توجه به اینکه یزد در زمینه شاخص‌های بهداشت و درمان نسبت به متوسط کشور در سطح بالاتری قرار دارد، زمینه مناسبی در استان برای ارتقاء سطح سواد سلامت و اجتماعی وجود دارد.

استاندار یزد با تاکید بر استفاده از ظرفیت تشکل‌های غیردولتی و آموزش‌های غیررسمی در زمینه سلامت و بهداشت گفت: بهره‌گیری از فضای مجازی برای آموزش و ارتقاء سواد اجتماعی مردم یک ضرورت است که باید جدی گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه