English

در۴ ماهه نخست امسال انجام شد؛

آموزش بیش از ۳ هزار روستایی و عشایرنشین اصفهان در طرح مهارت آموزی

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و فنی و حرفه ای استان اصفهان گفت: بیش از ۳ هزار روستایی و عشایرنشین اصفهان در طرح مهارت آموزی آموزش دیدند.

آموزش بیش از ۳ هزار روستایی و عشایرنشین اصفهان در طرح مهارت آموزی

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، عباس مهدیان با اشاره به پنجمین روز از هفته ملی مهارت به نام "مهارت، روستائیان و عشایر، عدالت اجتماعی" بیان داشت: بیش از ۳ هزار روستایی و عشایرنشین اصفهان در طرح مهارت آموزی شرکت کردند.

وی افزود: ۳ هزار و ۱۶۲ نفر روستایی و عشایرنشین در قالب ۳۲۳ هزار و ۸۵۳ نفر ساعت در ۴ ماهه نخست امسال در راستای عدالت اجتماعی آموزش دیدند.

مهدیان با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ملی مهارت، اظهار داشت: برای پنجمین روز این هفته شعار مهارت؛ روستائیان و عشار، عدالت اجتماعی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این شعار برای جمعه چهارم مرداد ماه سال جاری در نظر گرفته شده و به این معناست که همه اقشار مردم در تمام سطوح می‌توانند از خدمات و آموزش‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استفاده کنند.

مهدیان با بیان اینکه آموزش‌هایی برای روستائیان در نظر گرفته شده است، گفت: طبق آمار به دست آمده در 4 ماه نخست امسال در بحث آموزش روستائیان حدود 3 هزار و 15 نفر در قالب 310 هزار و 488 نفر-ساعت آموزش دیدند.

وی تصریح کرد: حدود 60 تا 70 رشته آموزشی برای روستائیان در نظر گرفته شده که شامل گروه‌های امور باغی، دامی، زراعی، شیلات، مالی و بازرگانی، برق، خدمات آموزشی، ساختمانی، صنیع پوشاک، خودرو، صنایع دستی، صنایع غذایی، نساجی، طلا و جواهرسازی، فناوری اطلاعات، گیاهان دارویی، معماری، هتلداری، هنرهای تجسمی، و تزئینی و .. .است که هر کدام به رشته‌های مختلف تقسیم‌بندی شده است.

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی گفت: در بحث آموزش عشایر 147 نفر در قالب 13 هزار و 365 نفر-ساعت در 4 ماهه امسال رشته‌های مختلف را آموزش دیدند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه