English

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل؛

تلاش دستگاه های اجرایی اردبیل در تامین آب شرب

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: تلاش دستگاههای اجرایی اردبیل در تامین آب شرب اردبیل توسعه می‌یابد.

تلاش دستگاه های اجرایی اردبیل در تامین آب شرب

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، مسعود امامی یگانه بعد از ظهر امروز در جلسه شورای حفاظت منابع، مجاری و تاسیسات آبی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به مصرف عمده آب استان در حوزه کشاورزی، مجهز شدن مزارع به سیستم‌های آبیاری مدرن و نوین توسط سازمان جهاد کشاورزی امری مهم و ضروری است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی افزود: نیازهای بلندمدت استان در بخش‌های مختلف اعم از بهداشتی، شرب، کشاورزی و صنعتی از سوی شرکت آب منطقه‌ای احصا شده  و با بررسی‌های کارشناسی سایر دستگاه‌های مربوطه همچون سازمان صنعت، معدن و تجارت تکمیل می‌شود که این موضوع می‌تواند زمینه‌ساز برنامه‌ریزی و کاهش مشکلات در این حوزه‌ها در استان شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل بیان کرد: از آنجا که تامین آب شرب اولویت نخست مصارف آبی است بنابراین اقدامات کوتاه مدت نیز همزمان با برنامه‌های بلندمدت به ویژه در خصوص تامین آب شرب روستائیان انجام می‌شود و انتظار می‌رود در این زمینه نیز دستگاه‌های مربوطه برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند.

امامی یگانه با اشاره  به اهمیت انسداد چاه‌های غیرمجاز در سطح استان تصریح کرد: در زمینه چاه‌های غیرمجاز، پیشگیری از احداث چاه‌های جدید باید در اولویت قرار گیرد چرا که برداشت غیرمجاز از منابع آب‌های زیرزمینی تاثیرات مخرب زیادی را به دنبال داشته و تهدیدی برای کاهش سفره‌های آب زیرزمینی به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با تاکید بر مقابله جدی تمامی دستگاه‌های مرتبط در این حوزه با پدیده کم‌آبی و خشکسالی گفت: سازگاری با کم‌آبی، نیازمند برنامه‌ریزی دستگاه‌های مربوطه بوده که باید در این زمینه شاهد عزم و اهتمام جدی متولیان در این حوزه باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه