English

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان:

مشکلات بخش معدن با نگاه ویژه مسوولان حل شدنی است

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان گفت: مشکلات بخش معدن با نگاه ویژه مسوولان قابل حل است.

مشکلات بخش معدن با نگاه ویژه مسوولان حل شدنی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، احمد خوروش در دهمین جلسه کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با بیان نقش ویژه معادن و صنایع معدنی در اقتصاد استان، توجه به چالش های این بخش و تسهیل فعالیت معدنکاران را به منظور افزایش اشتغال و ایجاد ارزش افزوده ضروری دانست.

وی با اشاره به حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان اصفهان، از جمع بندی انتظارات فعالان  بخش معدن استان  در این کمیسیون به منظور ارائه به وزارتخانه خبر داد و اظهار امیدواری نمود: با حمایت ویژه وزارت صنعت شاهد رفع چالش های بخش معدن در استان و کشور باشیم.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه ازطرح رفع مشکلات بخش معدن استان در  شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان و انجام پیگیری های لازم جهت اجرایی شدن مصوبات این شورا ازسوی اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد.

افزایش درآمدهای مالیاتی کشور  یکی از نقاط منفی  بودجه 98 است

مشاور این کمیسیون نیز در این جلسه با انتقاد از نظام بودجه ریزی کشور، این نوع بودجه ریزی را واقع بینانه ندانست و تصریح کرد: متاسفانه در دهه های گذشته شاهد بودجه ریزی های غیر عملیاتی و غیر واقعی  در کشور بوده ایم که این امر تا کنون آسیب های بسیاری به اقتصاد کشور وارد نموده است.

اتاق بازرگانی اصفهان

حسام الدین فرهادی افزایش درآمدهای مالیاتی کشور در سال 98 را یکی از نقاط منفی و بحث برانگیز بودجه پیشنهادی سال آینده دانست و افزود: در شرایطی که اقتصاد کشور در رکود بی سابقه ای قرار داشته و با نوسانات ارزی  سال جاری  و آثار سوء  تحریم های یکجانبه آمریکا، دورنمای مطلوبی برای اقتصاد کشور تصور نمی شود، این افزایش درآمدهای مالیاتی می تواند سبب تشدید رکود در بازار و افزایش مشکلات بخش های تولیدی اعم از صنعتی و معدنی شود.

وی افزایش بیش از 40 درصدی در آمد دولت ناشی از حقوق دولتی را نیزیکی دیگراز اشکالات بزرگ بودجه  پیشنهادی سال 98 دانست و گفت: در شرایطی که به نقل از وزارت صمت تا سال گذشته بیش از 4000 معدن در کشور تعطیل شده و عمده  معادن فعال موجود نیز با مشکلات بزرگی مانند رکود در بازار مواجهند، این افزایش بیش از چهار هزار میلیارد ریالی درآمد دولت  ناشی از حقوق دولتی و بهره مالکانه در حوزه معدن می تواند چالش های این بخش را تشدید نماید .

مشاورکمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی اصفهان افزایش سرسام آورهزینه های حمل در سال جاری و همچنین افزایش هزینه های حمل دریایی و بیمه در بخش صادرات محصولات معدنی را نیز از دیگرچالش های بزرگ این بخش عنوان کرد که به همراه رکود حاکم بر اقتصاد کشور بخش معدن را زمین گیر کرده است و با افزایش حقوق دولتی در سال 98 شاهد تشدید این بخش خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه