English

رییس خانه صنعت و معدن ایران:

کاهش وابستگی به نفت از نکات مثبت بودجه ۹۸ است

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: دولت در بودجه 98 گام های اساسی برای کاهش وابستگی کشور به فروش نفت برداشت که از نکات مثبت این لایحه بشمار می آید.

کاهش وابستگی به نفت از نکات مثبت بودجه 98 است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان،  سید عبدالوهاب سهل آبادی با تاکید بر اینکه لازم است وابستگی به فروش نفت کاهش یابد، اظهار داشت: یکی از مشکلات کشور تکیه به این ثروت خدادادی است که پول حاصل از فروش نفت ما را سست و تنبل کرده است.

وی ادامه داد: در بخش درآمدی بودجه 98 ، فروش یک و نیم میلیون بشکه نفت به قیمت هر بشکه ۵۴ دلار محاسبه شده که نسبت به سال ۱۳۹۷ کاهش چشمگیری یافته است هرچند عاملی در تقلیل بودجه به حساب می آید.

سهل آبادی با بیان اینکه انتقال درآمدهای کشور از وابستگی به نفت به منابع دیگر، راه و روش خود را دارد، گفت: دولت این کار را در بودجه سال 98 در بخش مالیات و عوارض خدمات دیده است که برخی نکات در آن حائز اهمیت است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با اشاره به اینکه مالیات یکی از منابع اصلی درآمدزایی کشورهاست، گفت: دولت باید در این بخش، فضای کسب و کار و رکود اقتصادی حاکم بر برخی واحدهای صنعتی را نیز در نظر بگیرد.

وی توجه به بخش های هزینه ای با در نظر گرفتن تورم پیش رو را نیز ضروری خواند و اضافه کرد: با وجود افزایش حقوق کارکنان دولت و کارگران، قدرت خرید آنها افزایش چندانی پیدا نمی کند و باید به معیشت آنها توجه بیشتری کرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه هزینه های دولت در لایحه بودجه 98 کاهش نیافته است، تصریح کرد: لازم است بودجه دولت بر اساس درآمد واقعی تعیین و بودجه برخی شرکت ها و موسسه های دولتی تعدیل شود و هزینه های غیر ضروری دولت مورد بررسی مجدد قرار گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه