English

تنها چیزی که معلولین از مردم و مسئولین می خواهند هموار کردن راهشان است نه دستگیری و ترحم به آنان

درتقویم جهانی روز 3 دسامبر مصادف با 12آذر روبعنوان روز جهانی معولان نامگذاری کرده اند،که هرسال به نحوی این مناسبت جشن گرفته میشود که اکثرا به شکل نمادین واگر اغراق نباشد میتوانیم بگوییم کاملا غریبانه است.

تنها چیزی که معلولین از مردم و مسئولین می خواهند هموار کردن راهشان است نه دستگیری و ترحم به آنان

به گزارش خبرگزاری موج کردستان، در کردستان هر سال این مراسم در شرایطی برگزار می‌شد که غیر از خانواده‌های معلولین، مددکاران اجتماعی بهزیستی و چند مدیر مشخص، ابدا کسی راه سالن محل برگزاری مراسم را در بر نمی‌گرفت که سال گذشته نیز در همین خبرگزاری گزارشی تحت عنوان «غیبت سوال برانگیز مدیران دولتی در مراسم روز جهانی معلولان در سنندج» تهیه شد.

اما امسال مراسم به گونه‌ایی دیگر بود، هر چند با تاخیر یک هفته‌ای و البته حضور عجیب و باورنکردنی مدیران ادارات!!!! همانها که سالیان پیش کوچکترین وقعی به این روز و این مراسم ننهاده بودند.

حال حضور پرشکوه مدیران استانی به چه واسطه‌ایی بود بماند که انشاالله به وقت مقتضی هم در این باره بحث خواهیم کرد.

اما بارزترین سخنران جلسه سینا کریمی کردستانی بود، جوان سنندجی که چند سال پیش به واسطه سانحه تصادف دچار ضایعه نخاعی شد، اما هیچگاه این محدودیت او را زمین‌گیر نکرد و همچون انسان‌های عادی اجتماع به فعالیت‌های روزانه خود ادامه داد البته با اندکی محدودیت.

اما جان کلام سینا این بود: تنها چیزی که معلولین از مردم و مسئولین می‌خواهند هموار کردن راهشان است نه دستگیری و ترحم به آنان.

سینا کریمی کردستانی در گرامیداشت روز معلولین گفت: توقع یک معلول بسترسازی برای ورود او به جامعه است تا او نیز با این حضور بتواند در رشد و نمو جامعه موثر باشد.

او از ادارات گله کرد و گفت هنوز آنها معتقد نیستند که مناسب‌سازی حق معلولین و قانون است و همه موظف به رعایت آن هستیم.

اما در این میان او از یکی از دستگاه‌های ادارای استان نام برد و گفت: این دستگاه جدای ازحمایت معلولین در برابر آسیب های اجتماعی، قانون مناسب‌سازی را نیز رعایت کرده که با کمترین مشکلی امکان حضور در این مکان میسرمی‌گردد.

شورای هماهنگی مبارزه بامواد مخدر کردستان

کریمی کردستانی با تشکر از دکتر سلیم کریمی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان که در همه حال یار و یاور جامعه معلولین استان بوده، بخاطر رعایت استانداردهای مناسب‌سازی از او تشکر کرد.

خبرنگار خبرگزاری موج کردستان را برای بررسی موضوع به ساختمان اداری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان فرستادیم که مناسب‌سازی این مکان برایمان جالب بود و با استانداردهای روز دنیا مطابقت می‌نمود.

اما متاسفانه در خیلی از ادارات تخصصی عمران شهری و معماری حتی رمپ مورد نیاز معلولین ایجاد نشده و اگر هم بنا نهاده شده است که وامصیبت ....

حال که استاندار کردستان با منصوب کردن مشاور در امور معلولین نشان داد به این حوزه اهمیت می‌دهد، ای کاش معاون هماهنگی و امور عمرانی خود را مامور رسیدگی به وضعیت ادارات سطح استان در خصوص ایجاد مناسب‌سازی جهت تردد معلولین می‌کرد که قطعا مایه دلگرمی معلولین برای حضور بیشتر در جامعه و انجام امور روزمره‌شان می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه