English

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور خبر داد؛

بهره‌برداری از تجهیزات استراتژیک بندر شهید رجایی تا سه ماه آینده

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جریان بازدید از طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی گفت: فاز ۳ پایانه کانتینری این بندر با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیار تومان در حال اجراست که تا مرحله پایانی عملیات اجرایی دقیقا یکهزار و ۳۶ روز آن باقی مانده است.

بهره‌برداری از تجهیزات استراتژیک بندر  شهید رجایی تا سه ماه آینده

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، «محمد راستاد» در حاشیه‌ی بازدید از طرح های توسعه ای بندر شهید رجایی، اظهار داشت: خطوط ریلی ۲ و۷ بندر با اعتباری ۱۵ میلیارد تومان کاملا بازسازی شده و می تواند به رویکرد سازمان در بحث توسعه حمل کالا در بنادر از طریق ریل کمک کند.

وی افزود: همچنین بازدیدی از مراحل تجهیز کارگاه و روند عملیات اجرایی فاز ۳ طرح توسعه پایانه کانتینری بندر داشتیم که خوشبختانه روند فعالیت های آن بسیار خوب پیش می رود. این طرح با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیار تومان اعتبار از جمله بزرگترین پروژه های توسعه ای بنادر کشور محسوب می شود که بر اساس برنامه زمانبندی پروژه، دقیقا یکهزار و ۳۶ روز تا مرحله پایانی عملیات اجرایی آن باقی مانده است.

راستاد خاطرنشان کرد: در بخش تجهیز پایانه شماره ۲ کانتینری هم بازدیدی از کارگاه مونتاژ ۱۲ دستگاه جرثقیل کشتی به ساحل جهت جابجایی کانتینر ( گنتری کرین) با اعتبار ۱۰۲ میلیون یورو داشتیم.  پیش بینی می شود تا دوسه ماه آینده شاهد تکمیل و بهره برداری کامل از این جرثقیل ها باشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور گفت: همچنین ۱۵ دستگاه جرثقیل محوطه ای(ترانستینر) با اعتبار ۲۱ میلیون یورو با ۷۵درصد پیشرفت فیزیکی در حال مونتاژ و نصب نهایی است. در تلاش هستیم همزمان با گنتری کرین ها، از این ترانستینرها هم بهره برداری کنیم.

به گفته این مقام مسئول، پروژه تعمیرات اساسی اسکله شماره ۲۰ بندر شهید رجایی به همراه تعویض ضربه گیر اسکله های ۱۶ تا ۱۹ هم با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار ۳۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و انتظار می رود تا پایان سال جاری این پروژه تکمیل شود .

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: یکی از پروژه های مهم ایجاد ظرفیت نفتی در بندر شهید رجایی، ساخت اسکله های جدید نفتی با هزینه ای بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان است که عملیات اجرایی آن در دست اقدام است که با افزایش سرعت کار قطعاً مسیر صادرات محصولات تولیدی پالایشگاه را تسهیل می کند.

وی اضافه کرد: با توجه به بهره برداری از پالایشگاه ستاره خلیج فارس در جوار بندر، این زیرساخت می تواند در صادرات تولیدات و محصولات پالایشگاه و صنعت بانکرینگ کشور نقش موثری ایفا کند.

لازم به ذکر است با حضور مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی، مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و جمعی از مسئولان یک پایانه یخچالی و سردخانه در بندر شهید رجایی با سرمایه گذاری بخش خصوصی نیز افتتاح شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه