English

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی مطرح کرد؛

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی از ۱۳ میلیون تن گذشت/ رشد ۱۳ درصدی صادرات غیرنفتی

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی اعلام کرد: تخلیه و بارگیری کالا در بزرگ‌ترین بندر تجاری کشور طی دو ماه نخست سال جاری از ۱۳ میلیون تن گذشت.

جابجایی کالا در بندر شهید رجایی از 13 میلیون تن گذشت/ رشد 13 درصدی صادرات غیرنفتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اله مراد عفیفی پور با اشاره به تخلیه و بارگیری ۱۳ میلیون و ۲۶۹ هزار و ۶۴۵ تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید رجایی طی فروردین و اردیبهشت سال ۹۷، اظهار داشت: از این رقم، ۸ میلیون و ۹۴۲ هزار و ۹۸۷ تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و ۴ میلیون و ۳۲۶ هزار و ۶۵۸ تن فرآورده‌های نفتی تخلیه و بارگیری شد.

صادرات غیرنفتی ۱۳ درصد افزایش یافت

وی حجم صادرات کالاهای غیرنفتی در بندر شهید رجایی را ۶ میلیون و ۶۶ هزار و ۵۲۶ تن با افزایش 1/13 درصدی اعلام کرد و گفت: همچنین طی دوماهه امسال یک‌میلیون و ۲۸۱ هزار و ۶۸۸ تن وارد این بندر شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی از ترانزیت ۸۵۳ هزار و ۳۶۴ هزار تن کالای غیرنفتی و ترانشیپ ۵۱۹ هزار و ۲۹۷ تن کالای غیرنفتی از طریق خطوط کشتیرانی فیدری به بنادر دیگر خبر داد.

افزایش صادرات نفتی روی خط صعودی

عفیفی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عملکرد این بندر درزمینه‌ی تخلیه و بارگیری فرآورده‌های نفتی گفت: از آغاز سال ۹۷ تا ابتدای خردادماه جاری، یک‌میلیون و ۳۷۶ هزار و ۶۹۸ تن فرآورده‌های نفتی به خارج از کشور صادرشده که در هم سنجی با مدت مشابه سال گذشته افزایش 9/21 درصدی به ثبت رسید.

وی اضافه کرد: طی دو ماه اخیر، دو میلیون و ۷۲۳ هزار تن فرآورده نفتی کابوتاژ و ۲۱۵ هزار و ۷۷۶ تن نیز وارد بندر شده است. ترانزیت نفتی نیز با میزان ۱۱ هزار و ۱۱۲ تن در هم سنجی با سال گذشته افزایش ۱۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

۳۸۰ هزار TEU کانتینر جابجا شد

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۸۰ هزار و ۳۵۱ TEU کانتینر در بزرگ‌ترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شد.

افزایش ۵ درصدی تردد شناورها

عفیفی پور در پایان با اعلام افزایش ۵ درصدی پهلوگیری انواع شناور در بندر شهید رجایی طی سال جاری اظهار داشت: از مجموع ۶۵۴ فروند شناوری متردد به این بندر، ۵۵۸ فروند، بالای هزار تن و ۹۶ فروند نیز زیر هزار تن وزن داشته است.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه