English

معاون وزیر راه و شهرسازی از بندر شهید رجایی بازدید کرد؛

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری با تکمیل طرح توسعه بندر شهید رجایی

با اجرای کامل فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون کانتینر ( TEU ) افزایش می یابد.

افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری با تکمیل طرح توسعه بندر شهید رجایی

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در جمع هیاتی در اولین سفر خود به دروازه طلایی اقتصاد ایران ، از فاز 2 و 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی و اراضی 2400 هکتاری الحاقی به بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری ایران بازدید کرد.

 محمد راستاد با حضور در بزرگترین بندر تجاری کشور، از طرح احداث ساختمان جدید ایکس ری، اراضی 200 هکتاری(پایانه مواد معدنی) و پروژه مونتاژ تجهیزات استراتژیک فاز 2 توسعه بندر بازدید کرد.  وی ضمن گفتگو با پیمانکاران این پروژه ها، در جریان آخرین وضعیت تجهیز ترمینال دوم کانتینری این بندر به پیشرفته ترین و به روزترین گنتری کرین ها و ترانستینرهای ویژه تخلیه و بارگیری و صفافی کانتینر قرار گرفت.   

معاون وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه همچنین در ادامه از پیشرفته ترین ترمینال کانتینری کشور و همچنین آخرین وضعیت پیشرفت فیزیکی فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی بازدید کردند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان در حاشیه این بازدید، فاز۳ طرح توسعه بندر شهید رجایی را از جمله مصوبات سفر سال 92 رییس جمهور به استان هرمزگان بیان کرد و گفت: بخش نخست فاز3، شامل 442 متر ساخت اسکله به عمق 16 متر و لایروبی یک میلیون و 650 هزار مترمکعب لایروبی غرب حوضچه سوم این بندر است که عملیات اجرایی آن از دهه فجر سال 93 آغاز شد.

اله مراد عفیفی پور با بیان اینکه 70 میلیون دلار از منابع داخلی سازمان بنادر و دریانوردی برای اجرای فاز سوم طرح توسعه بندر شهید رجایی در حال اجراست، تصریح کرد: فاز 3 در مجموع شامل احداث 1500 متر اسکله، 5 میلیون متر مکعب لایروبی و احداث 55 هکتار محوطه کانتینری و همچنین نیازمند 500 میلیون دلار سرمایه گذاری است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با اجرای کامل فاز 3 طرح توسعه بندر شهید رجایی ظرفیت تخلیه و بارگیری این بندر از 6 میلیون به 8 میلیون TEU افزایش می یابد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیأت همراه از طرح توسعه اسکله های نفتی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی واقع در بندر خلیج فارس و شانتینگ یارد ریلی نیز بازدید کردند.

پروژه حصار کشی اراضی 2400 هکتاری الحاقی به منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پایان بخش برنامه های بازدید نیمه نخست سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به بزرگترین و پیشرفته ترین بندر تجاری و کانتینری  ایران بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی