English

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان

اینک در آستانه ی چهل امین سال پیروزی انقلاب اسلامی ملت سرافراز ما پرچم همیشه سربلند انقلاب را در برابر همه ی اصحاب کفر و سلطه و استکبار، همچنان در اهتزاز نگاه داشته است، ملتی که با تأسی از اربعین حسینی در آستانه ی روز شکوهمند و فراموش ناشدنی قیام رادمردان عاشورایی در کربلای حسینی را هم به نمایشی حیرت آور در چشم جهانیان گشوده است.

بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، بیانیه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به مناسبت ۱۳ آبان به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

سه حادثه ی مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران روز سیزدهم آبان را به روز جهانی مبارزه با استکبار تبدیل ساخت. سه واقعه که هر کدام به تنهایی می توانست نقطه ی عطفی در جریان انقلاب باشد، و سرنوشت حرکت مردمی انقلاب را در سرنگونی نظام وابسته ی پهلوی تسریع کند. نخستین واقعه تبعید رهبر کبیر انقلاب در سال چهل و سه به ترکیه،  به جهت اعتراض شدید ایشان به قانون کاپیتولاسیون بود،  قانونی که جرائم همه ی اتباع آمریکایی در ایران را از حوزه ی قضایی خارج می ساخت، و به آنان در مقابل همه ی جنایاتشان مصونیت سیاسی می بخشید.

حادثه ی دوم شهادت بیش از پنجاه تن از دانش آموزانی بود که در تظاهرات روز سیزده آبان سال پنجاه و هفت، در دانشگاه تهران شرکت کرده بودند و به وسیله ی مزدوران رژیم پهلوی قتل عام شدند، حادثه به قدری دلخراش و تکاندهنده بود که حتی رژیم آمریکایی شاه را هم مجبور به دروغ پردازی و پرده پوشی این جنایت کرد و رهبر انقلاب به علت اهمیت آن پیامی را از نجف برای مردم صادر فرمود و جامعه ی انقلابی را به پایداری و تداوم و صبر دعوت کرد.  واقعه ی سوم تسخیر لانه ی جاسوسی آمریکا بوسیله ی دانشجویان پیرو خط امام، در سیزدهم آبان سال پنجاه و هشت بود که به علت اهمیت و تاثیر آن در ماندگاری و پویش و گسترش مبارزه با استعمار و استکبار به انقلاب دوم هم شهرت یافت. وقوع این سه قضیه ی مهم و موثر در تاریخ انقلاب سبب شد تا روز سیزده آبان، به روز جهانی استکبار ستیزی و مبارزه با اصحب سلطه برگزیده شود.

 اینک در آستانه ی چهل امین سال پیروزی انقلاب اسلامی ملت سرافراز ما پرچم همیشه سربلند انقلاب را در برابر همه ی اصحاب کفر و سلطه و استکبار،  همچنان در اهتزاز نگاه داشته است،  ملتی که با تأسی از اربعین حسینی در آستانه ی روز شکوهمند و فراموش ناشدنی قیام رادمردان عاشورایی در کربلای حسینی را هم به نمایشی حیرت آور در چشم جهانیان گشوده است. 

ملتی که چهل سال در برابر همه ی سختی های دشمن و تعارضات و ستم های نظامی و اقتصادی و اجتماعی آن مردانه ایستاده است و میرود تا اربعین پایداری خویش را که نشانه ی کمال و پویایی این حرکت عظیم مردمی است پشت سر بگذارد. ملت سرافرازی که به تحمل همه ی سختی ها در همه ی جبهه های گشوده شده از آغاز انقلاب تا کنون از سوی دشمن، جهت براندازی انقلاب ایران در برابر یک جهان پر از کینه و نفاق و چپاول همچنان پایدار ایستاده است و به اربعین کمال خویش رسیده است،  که از قدیم گفته اند: چهل روز پایداری در هر ریاضتی پیروزی همیشگی را در آن سختی به دنبال دارد، آیا چهل سال پویایی و مقاومت و پیشرفت و خود اتکایی و خدا محوری و ولایت مداری یک ملت چنین نویدی را به جهانیان نداده است؟ قدری بیاندیشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه