English

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم:

بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد روستایی دارد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد روستایی دارد و این مهم می طلبد که به این بخش توجه ویژه ای شود.

بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد روستایی دارد

به گزارش خبرگزاری موج از قم، محمد رضا طلایی در جلسه شورای معاونین سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه دامداری در روستاها در حال حاضر یک فعالیت کاملا اقتصادی است، اظهار داشت: امروز در دامشهر واحدهایی که سال ها بلااستفاده بودند، مجدد راه اندازی شده و در میدان دام قم روزانه به طور میانگین حدود دو هزار و 500 دام وارد می شود.

وی با بیان این مطلب که کشاورزی سود بالایی ندارد، افزود: در باغ‌های پسته شرایط متفاوت است و به همین دلیل در 5 سال گذشته مساحت باغ‌های پسته از 4 هزار هکتار به 12 هزار هکتار رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تصریح کرد: باغ‌های پسته که سال‌های اخیر در قم ساخته شده، خوب و فنی با سیستم‌های آبیاری نوین است و درآمد بسیار خوبی دارد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه در زمینه کشت گیاهان دارویی هم درآمد خوبی نصیب کشاورزان می‌شود، خاطر نشان کرد: امروز متقاضیان گل‌محمدی در استان قم به حدی رسیده که برای تهیه قلمه گل‌محمدی از استان اصفهان با مشکل روبه‌رو شده‌ایم و این هم نشانه اقتصادی بودن است.

طلایی با تأکید بر اقتصادی بودن کشاورزی در روستاهای قم، گفت: بخش کشاورزی در صورت کاهش هزینه تولید و افزایش تولید در واحد سطح اقتصادی بوده که در سال گذشته تولیدات کشاورزی استان قم باتوجه به کاهش سطح زیر کشت از 700 هزار تن به 750 هزار تن رسیده است.

وی با بیان این که خسارت‌های کشاورزی چالش این موضوع است، اظهار داشت: به عنوان مثال سرمازدگی 800 هکتار باغ‌های گردو و خسارت باغ‌های انار که موجب شد سال گذشته 2500 هکتار باغ‌های انار ما کلا از کف بریده شود، تقریبا در هیچ معادلاتی جای نمی‌گیرد و اقتصاد روستایی را هم با چالش روبه‌رو می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه تصریح کرد: بخش کشاورزی به طور مستقیم از طریق تولید بیشتر و صادرات و به صورت غیر مستقیم از طریق افزایش تقاضا برای خدمات و کالاهای صنعتی در جوامع روستایی، به رشد اقتصادی کمک کرده و در نتیجه موجب خلق فرصت‌ های شغلی جدید خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه