English

فرماندار ماسال خبرداد:

پوشش زنده شام غریبان ماسال برای پنجمین سال پیاپی

فرماندار ماسال از برگزاری و پوشش زنده تلویزیونی شام غریبان ماسال برای پنجمین سال پیاپی و تنها شهرستان غرب گیلان که مراسم عزاداری آن به صورت مستقیم از شبکه های سیما پخش می شود خبر داد.

پوشش زنده شام غریبان ماسال برای پنجمین سال پیاپی

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  محمود قاسم نژاد با بیان اینکه  با توجه به بازخوردهای بسیار مثبت مراسم شام غریبان سالهای گذشته، شهرستان ماسال به عنوان تنها شهرستان غرب گیلان که مراسم عزاداری ان به صورت زنده از شبکه های سیما پخش  می شود انتخاب شده است، اظهار داشت: کمک کردن به اجرای چنین برنامه هایی می تواند موجبات حفظ ارزشهای دینی برای آیندگان را فراهم نماید.

وی ادامه داد: در محرم سال جاری تنها دو شهرستان رودسر و ماسال جهت پوشش زنده تلویزینی انتخاب شده اند و با توجه به استقبال بسیار گسترده از پخش مستقیم مراسم شام غریبان که حتی در فراتر از مرزها نیز شاهد آن بودیم، باید با تحلیل مناسب از نقاط قوت و ضعف برنامه های سال های گذشته زمینه ی تقویت بیش از پیش برگزاری این مراسم ارزشی را تدارک ببینیم.

امام جمعه شهرستان ماسال نیز در این جلسه برگزاری این ویژه برنامه ی تلویزیونی برای پنجمین سال پیاپی در این شهرستان را توفیقی بزرگ ناشی از همت والای مردم و مسئولین دانست و افزود: مردم ما همواره نشان داده اند در برگزاری چنین برنامه هایی پیشگام هستند.

حجت الاسلام سید هادی موسوی با بیان اینکه در هر سال باید سعی شود که این برنامه از لحاظ محتوا و شکل نسبت به سالهای گذشته رشد داشته باشد، گفت: باید در انتخاب محتواها و شکل عزاداری ها دقت لازم صورت پذیرد و اجازه ندهیم به نام دین در جامعه بدعت ایجاد شود.

قائم مقام صداو سیمای مرکز گیلان نیز با تقدیر از مردم و مسئولین شهرستان ماسال جهت برگزاری با شکوه ویژه برنامه شام غریبان در سال های گذشته، اظهار داشت: بنا به نظرسنجی های صورت پذیرفته بازخورد مراسم شام غریبان ماسال در سطح کشور،‌ هم برای شهرستان ماسال و هم استان گیلان بسیار مثبت بوده است.

محمد باقر باقرزاده انجام مداحی مراسم به زبان تالشی را از نقاط جذاب و مثبت مراسم شام غریبان ماسال دانست و تصریح کرد: باید در انتخاب محتوای اشعار دقت شود که ابعاد حماسی قیام عاشورا برجسته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه