English

عملیات مرمت دیوارنگاره جنگ کرنال در کاخ چهلستون پایان یافت

عملیات مرمت دیوار نگاره عظیم جنگ کرنال در مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان به پایان رسید.

عملیات مرمت دیوارنگاره جنگ کرنال در کاخ چهلستون پایان یافت

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، مدیر گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی استان با اعلام این مطلب گفت: در ادامه عملیات حفاظتی و مرمتی دیوارنگاره های بی نظیر کاخ چهلستون و با توجه به اولویت های انجام گرفته، مرمت دیوارنگاره جنگ کرنال واقع در تالار اصلی کاخ چهلستون مرمت شد.

منصور زیرک افزود: در این عملیات آلاینده های محیطی همانند گرد و غبار و همچنین آلاینده های شیمیایی که در حال حاضر کل دیوار نگاره را پوشانده و احتمال آسیب رساندن به لایه رنگ راتقویت می کرد به روش مرمتی زدوده شدوسپس موزون سازی رنگی به روش مرمتی انجام ودر نهایت کل دیوارنگاره تثبیت و استحکام بخشی گردید.

گفتنی است کاخ موزه چهلستون از بناهای دوران شاه عباس اول صفوی است که سپس در دوران سلطنت شاه عباس دوم با افزودن الحاقاتی در سال 1057 هجری قمری به عنوان مجموعه تشریفات دربار صفوی و در بخش شمالی دولتخانه صفوی به بهره برداری رسید. تالار اصلی کاخ چهلستون (تالار زمستانه) دارای دیوار نگاره های منحصر به فردی از هنر نگارگری عصر صفوی است که توسط رضا عباسی از هنرمندان نگارگر عصر صفوی و شاگردان وی به تصویر کشیده شده است. عملیات مرمت دیوارنگاره جنگ کرنال در کاخ چهلستون توسط کارشناسان و استادکاران گروه امانی معاونت میراث فرهنگی با هزینه ای بالغ بر یکصد و پنجاه میلیون ریال و در مدت سه ماه به انجام رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه