English

استاندار اصفهان:

اسکلت ساخت موزه بزرگ اصفهان تا قبل از پایان دولت یازدهم محکم شود

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید شالوده و اسکلت ساخت موزه بزرگ اصفهان تا قبل از پایان دولت یازدهم محکم شده باشد، گفت: باید شرایط به‌گونه‌ای فراهم شود که دولت بعدی این کار را به طور حتم اجرا کند و توقفی در این ابرطرح ایجاد نشود.

اسکلت ساخت موزه بزرگ اصفهان تا قبل از پایان دولت یازدهم محکم شود

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، زرگرپور در دومین جلسه شورای راهبری احداث موزه بزرگ با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی که به‌منظور بررسی ساختار کلی نظام مدیریتی و اعضای پیشنهادی شورای راهبری و ستاد اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: خوشحال هستیم که این مجموعه به قیمت 215 میلیارد تومان تملک شده و ساخت موزه بزرگ اصفهان روی ریل اجرا قرار گرفته است.

وی بیان کرد: امروزه این بستری که ثبت ملی شده، آماده برای یک کاربری بهتر و عالی‌تر بوده و این نقطه عطف تاریخی در حیات فرهنگی اصفهان است.

استاندار اصفهان با تاکید بر اینکه باید شالوده و اسکلت این کار تا قبل از پایان دولت یازدهم محکم شده باشد، تصریح کرد: باید شرایط به گونه‌ای فراهم شود که دولت بعدی این کار را به طور حتم اجرا کند و توقفی در این ابرطرح ایجاد نشود. وقتی بحث موزه می‌شود فقط به محل نگهداری اشیای قدیمی و عتیقه نمی‌پردازیم، بلکه این موزه، موزه هنری نیز است.

زرگرپور گفت: بسیاری از آثار هنری در استان و یا خارج از اصفهان و یا حتی خارج از کشور متعلق به اصفهان است که هم‌اکنون در انبارها روی هم انباشته شده و در صورت آماده شدن این محل، این آثار به موزه بزرگ اصفهان منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه این موزه را به عنوان یک محل فاخر نگاه می‌کنیم، افزود: هم آثار هنری و هم آثار باستانی و میراثی در این موزه نگهداری می‌شود و به همین دلیل حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه معاونان وزیر راه و شهرسازی‌، شهردار اصفهان در شورای راهبری امری لازم است.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: این موزه باید به گونه‌ای طراحی شود که میزان ماندگاری گردشگران داخلی و خارجی را در اصفهان افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه باید نهادی متولی باشد که کار هماهنگی و کار پیشبرد را با قوت و قدرت انجام دهد، اظهار داشت: ما نیز همانند گذشتگان باید بتوانیم بناهای فاخری را ساخته و یا احیاء کنیم که آیندگان بتوانند قضاوت درستی از ما داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه