English

برگزاری دوره سه‌روزه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی منطقه غرب کشور

دوره سه‌روزه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی درمانی منطقه غرب کشور با حضور دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، روسای شبکه‌های بهداشتی درمانی استان‌های همدان، ایلام، کردستان و کرمانشاه در سالن اجتماعات بوستان برگزار شد.

برگزاری دوره سه‌روزه فلوشیپ مدیریت شبکه بهداشتی منطقه غرب کشور

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، در این نشست دکتر خادمی معاون فنی معاونت امور بهداشتی با اشاره به طرح تحول سلامت، توانمندسازی مدیران و کارکنان را یکی از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

در ادامه دکتر گویا ضمن تشکر از مسئولین معاونت بهداشتی کرمانشاه گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف طرح تحول سلامت این است که مدیران در سیستم به‌صورت یکپارچه و هماهنگ و همسو عمل نمایند و از اقدامات بهداشتی به‌صورت جزیره‌ای اجتناب شود.

وی در ادامه پیش‌بینی، پیشگیری، آمادگی و مراقبت از بیماری‌های واگیر را از اهداف مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر عنوان کرد و افزود: امروزه در کشورهای پیشرفته، پیش‌بینی بیماری‌های واگیر از اهمیت خاصی برخوردار است و ما نیز به سمت پیش‌بینی بیماری‌ها در حال حرکت هستیم نظام پیش‌بینی در کنار نظام پیشگیری قرارگرفته است.

مدیریت مرکز بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: در وزارت بهداشت 46 نوع بیماری را که حائز اهمیت استانی و یا کشوری انتخاب کرده‌ایم که بتوانیم تبادلات علمی را جهت پیش‌بینی بیماری انجام دهیم که برخی از این بیماری‌ها مانند آنفلوانزا و فلج اطفال دارای اهمیت بین‌المللی است.

در ادامه دکتر رضایی عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اصول و فنون کاربردی اقتصاد سلامت را عنوان نمود.

در روز نخست کارگاه نیز مهندس جدیدیان مسئول امور آزمایشگاه معاونت بهداشتی کرمانشاه مبحث سلامت و نقش آزمایشگاه را ارائه داد و دکتر ناصری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص نهادینه‌سازی برنامه‌ها و ابتکارات ارائه مطلب نمود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه