English

رسول پنداشته:

۲۵۰ هزار دانش‌آموز در اردبیل شروع به تحصیل کردند

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز مقاطع تحصیلی مختلف در سه هزار و ۳۹۴ مدرسه مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش این استان مشغول تحصیل شدند.

۲۵۰ هزار دانش‌آموز در اردبیل شروع به تحصیل کردند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، رسول پنداشته رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی ۹۸_۹۹ بیش از ۲۵۰ هزار دانش‌آموز مقاطع تحصیلی مختلف در سه هزار و ۳۹۴ مدرسه مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش این استان مشغول تحصیل شدند که بیش از ۴۵ هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی اقدام به ثبت نام کرده‌اند و تحصیل خواهند کرد.

او اظهار داشت: بیش از ۷۵ هزار دانش‌آموز از مجموع دانش‌آموزان استان اردبیل وارد مدارس غیردولتی ،مدارس شاهد ،نمونه دولتی ،تیزهوشان ، هیات امنایی و مدارس خاص شدند.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ۲۵۰ هزار دانش‌آموز استان در حالی امروز وارد مدارس شده و سال جدید را آغاز می‌کنند که تلاش و جدیت دستگاه تعلیم و تربیت بر این بوده تا قبل از آغاز سال تحصیلی نیازها و کاستی‌ها را در مدارس برطرف کرده و محیطی با نشاط و عاری از مشکلات آموزشی را برای حضور دانش‌آموزان مهیا کنند.

او اظهار کرد:‌ امسال ۲۰ هزار مدیر و معلم در استان اردبیل در زمینه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و تربیت و پرورش علمی، آموزشی در کنار آموزش‌های دینی، انقلابی، هنری، فرهنگی، مذهبی و تربیتی تلاش می‌کنند.

پنداشته مدرسه‌محوری را سیاست مهم وزارت آموزش و پرورش دانست و افزود: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی ۹۸-۹۷ توفیقات مناسبی درحوزه‌های مختلف به دست آورد و برای عملیاتی کردن اهداف کلی نظام از جمله سند تحول بنیادین و دوره‌های مختلف تحصیلی گام‌های ارزشمندی در استان برداشته شده است.

وی رویکرد آموزش و پرورش را در سال تحصیلی پیش رو، سیاست‌های قبلی وزارت متبوع که از سند تحول بنیادین نشات می‌گیرد، برشمرد و گفت: وزیر آموزش و پرروش در جلسه اخیر خود با مدیران کل استان‌ها، به موضوعاتی همچون متنوع کردن منابع مالی و افزایش سهم آموزش و پرورش از منابع کشور، تعامل سازنده با شرکای آموزش و پرورش، نوسازی و بهسازی فضای آموزش و پرورشی، اجرای سند تحول بنیادین و ارتقای جایگاه مدیریت آموزشگاهی به عنوان رهبر آموزشی تاکید داشت.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال و حجت‌الاسلام کریم اسدی امام جمعه خلخال نیز در این آیین در سخنان جداگانه با تبریک تقارن سالروز آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس ، بر لزوم فراهم کردن زمینه آموزش کیفی برای دانش‌آموزان با فراغت از دغدغه‌های مالی و مشکلات مدارس تاکید کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه