English

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی:

خروج از تنش های آبی ۱۷ شهر و ۴۱۱ روستا در خراسان رضوی

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی بیان کرد: این استان از سه سال گذشته درگیر خشکسالی شدید است، منابع آب محدود است و هم اینک اندوخته‌های آبی از اعماق زمین برداشت و در اختیار مشترکان قرار می گیرد.

خروج از تنش های آبی ۱۷ شهر و ۴۱۱ روستا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، ابراهیم علوی؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: تنش آب شرب در ۴۲۸ شهر و روستای این استان بدنبال اجرای طرحهای اضطراری رفع شد و در مجموع، خروج از تنش های آبی در ۱۷ شهر و ۴۱۱ روستا صورت گرفته است.

علوی ادامه داد: این شهرها شامل سبزوار، نیشابور، کاریز، نشتیفان، مشهدریزه، تایباد، تربت جام، خواف، صالح آباد، بردسکن، خلیل آباد، بزنگان، احمد آباد صولت، کلات، جنگل ، بجستان و دولت آباد عنوان کرد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی افزود: کسری آب این نقاط با حفر و تجهیز چاه، اجرای خطوط انتقال و ساخت مخزن ذخیره جبران شده است و تربت حیدریه، گناباد، مشکان، روشناوند و شاندیز نیز از شهرهایی هستند که در شرایط عدم توازن در تولید و مصرف آب قرار دارند.

وی تصریح کرد: کسری آب این شهرها نیز که در شرایط عدم توازن تولید و مصرف آب قرار دارد و این کسری آب با مدیریت فشار شبکه و شیوه های بهره برداری مدیریت می شود ولی گاهی در طبقات بالا ساختمانهای مسکونی قطعی آب گزارش می شود که اجتناب ناپذیر است.

علوی همچنین ابراز داشت: طرح آبرسانی به شهر تربت حیدریه با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه تا ۲۰ روز آینده به بهره برداری می رسد و کسری آب این شهر به میزان ۱۲۰ لیتر برثانیه مدیریت می شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین مشکل تامین آب ۳۶۶ روستا نیز توسط افراد خیر و ۴۵ روستا با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و با استفاده از اعتبارات محرومیت زایی و یا در قالب اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب از حالت تنش خارج شدند.

وی خاطر نشان کرد: مشترکان شهری در خراسان رضوی به عنوان کم مصرف کنندگان آب در کشور هستند، ولی مشترکان روستایی پرمصرف هستند و وظیفه این شرکت تامین آب شرب و بهداشت به ازای هر نفر در شهرهای استان به میزان ۲۰۰ لیتر و به ازای هر نفر در روستاها ۱۲۰ لیتر در شبانه روز است، درحالیکه برابر استاندارد باید مصرف آب در شهرها در مقایسه با روستاها بیشتر باشد.

مدیر عامل شرکت آبفا خراسان رضوی متذکر شد: این استان از سه سال گذشته درگیر خشکسالی شدید است، منابع آب محدود است و هم اینک اندوخته‌های آبی از اعماق زمین برداشت و در اختیار مشترکان قرار می گیرد و فقط آب مورد نیاز در شهرستان قوچان از طریق سد تبارک تامین می شود و سایر مناطق از منابع آب زیر زمینی تامین آب می‌شوند.

علوی یادآور شد: مصرف آب به ازای هر نفر در مناطق شهری استان ۱۷۵ لیتر در شبانه روز و در روستاها ۲۰۰ لیتر است و ۸۰ لیتر اضافه مصرف در بخش روستایی مربوط به دام و آبیاری باغچه و باغات خانگی است که منجر به کمبود آب در روستاهای انتهای خط درمجتمع‌ها می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه