English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی:

تنها ۱۳ درصد از حجم ذخیره سدهای خراسان رضوی آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: هم اینک حجم آب سدهای خراسان رضوی ۲۰۳ میلیون متر مکعب است و این درحالی است که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از ۲ برابر و حدود ۴۲۰ میلیون متر مکعب بود.

تنها ۱۳ درصد از حجم ذخیره سدهای خراسان رضوی آب دارد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: حجم ذخیره سدهای استان خراسان رضوی همچنان کاهشی است و تنها ۱۳ درصد از این حجم آب دارد.

طاهری در ادامه این خبر اضافه کرد: هم اینک حجم آب سد‌های خراسان رضوی ۲۰۳ میلیون متر مکعب است و این درحالی است که این رقم در مدت مشابه پارسال بیش از ۲ برابر و حدود ۴۲۰ میلیون متر مکعب بود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی متذکر شد: سرانه مصرف آب در خراسان رضوی به ازای هر نفر ۶۰۰ متر مکعب در سال است که این رقم در میانگین کشوری هزار و ۲۰۰ متر مکعب در سال به ازای هر نفر است اما با توجه به شرایط خشکسالی در استان، مدیریت مصرف جدی تر از همیشه باید رعایت شود.

وی در ادامه ابراز داشت: حجم بارندگی در سال آبی جاری از مهر ۱۴۰۱ تا کنون نیز ۹۹.۲ میلی متر است که این میزان در مدت مشابه سال آبی گذشته ۱۴۵.۵ میلی متر بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۳۲ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۴۶ درصد کاهش دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی یادآوری کرد: خراسان رضوی دارای ۳۲ سد فعال است که در شهرستانهای تربت‌حیدریه، قوچان، مشهد، خواف، درگز، سبزوار، تایباد، تربت‌جام، چناران، سرخس، نیشابور، کلات و فریمان قرار دارند.

طاهری در خاتمه خاطرنشان کرد: هم اکنون از مجموع ۳۷ دشت استان خراسان رضوی، نیمی در شرایط ممنوعه بحرانی قرار دارد و وجود چاههای غیرمجاز و برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی مهمترین علت بحرانی شدن وضعیت دشت‌های استان عنوان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه