English

مرور مهمترین اخبار بین الملل شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸

خبرگزاری موج، اهم اخبار بین الملل شنبه 21 اردیبهشت ماه 1398 را گزارش می دهد.

مرور مهمترین اخبار بین الملل شنبه 21 اردیبهشت ماه 1398

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج، سرخط مهمترین اخبار بین الملل شنبه 21 اردیبهشت ماه 1398 را می توانید در ادامه بخوانید:

مایک پمپئو با ولادیمیر پوتین دیدار می کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده: مایک پمپئو سه شنبه هفته جاری در سفر به روسیه، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

صبح امروز یک بمب کارگذاشته شده در خودرویی در محله "الزاهرة" واقع در جنوب دمشق منفجر شد که این انفجار به زخمی شدن ۱۱ تن منجر شد.

ترکیه ادعای روزنامه بیلد آلمان مبنی بر منصرف شدن این کشور از خرید سامانه دفاع هوایی اس 400 از روسیه را رد کرده و گفته: این معامله قطعی و غیرقابل تغییر است.

چین و آمریکا مذاکرات تجاری بیشتری برگزار می کنند          

لیو هه معاون نخست وزیر چین اعلام کرده: چین و آمریکا مذاکرات تجاری بیشتری را در پکن دنبال خواهند کرد. این اقدام پس از آن انجام می شود که ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی غیرمنتظره، تعرفه گمرکی به 200 میلیارد دلار کالاهای وارداتی از چین را از 10 درصد به 25 درصد افزایش داد.

دولت عمان با ارسال نامه ای به مقام های عراقی، از اراده خود برای بازگشایی سفارتش در بغداد خبر داده است.

داعش در جدیدترین بیانیه خود، هند را نیز جزئی از قلمرو خلافت خیالی خود عنوان کرده است. این اقدام پس از کشته شدن یک عضو این گروه در جریان درگیری ها با نیروهای امنیتی هند در منطقه کشمیر انجام گرفته است.

روزنامه الجریده چاپ سودان امروز در مطلبی اعلام کرده: عمر البشیر ، رئیس جمهور مخلوع این کشور به اتهامات مطرح شده در زمینه فساد خود اعتراف کرده است.

یک افسر بلند پایه در نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از آمادگی این رژیم برای مقابله با سامانه موشکی " اس ـ ۳۰۰ " سوریه خبر داد.

نماینده ویژه ریاست جمهوری ترکیه در امور عراق گفت: نخست وزیر عراق در پانزدهم ماه می به ترکیه سفر می‌کند و در جریان این سفر با اردوغان، دیدار می‎کند.

در پی افزایش تعرفه‌ کالاهای صادراتی چین به آمریکا، وزارت بازرگانی چین اعلام کرد اقدامات متقابل را در پیش خواهد گرفت اما در این باره توضیحی نداد.

مشاور امنیتی ملی آمریکا نوشت: نابود کردن دموکراسی و حمایت از سرکوب در ونزوئلا از سوی عاملان نظامی خارجی یعنی کوبا، روسیه و ایران، قابل تحمل نخواهد بود.      

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه