English

نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه

روز پنجشنبه(25 بهمن ماه)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از روسای جمهور ایران و ترکیه برای گفتگو در مورد بحران سوریه میزبانی می کند. دستور کار اصلی نشست سه جانبه، بررسی راه های مختلف حل بحران سوریه است.

نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه در مورد سوریه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز پنجشنبه(25 بهمن ماه)، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه از روسای جمهور ایران و ترکیه برای گفتگو در مورد بحران سوریه میزبانی می کند. این گفتگوها در شهر سوچی و در شرایطی انجام می شوند که تروریست های داعش هنوز در شرق سوریه مواضعی را در کنترل خود دارند و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز فرمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را صادر کرده است.   

مجموعه ای از تلاش ها در هفته جاری در سطح بین الملل در حال انجام هستند و متمرکز بر حل بحران جنگ داخلی سوریه می باشند که قریب به 8 سال به طول انجامیده است. این جنگ تاکنون موجب مرگ بیش از 350000 نفر شده است. 

ائتلاف بین المللی ضد داعش قرار است در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ تشکیل جلسه دهد. مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا نیز از چهارشنبه این هفته در کنفرانسی با موضوع خاورمیانه در ورشو لهستان شرکت دارد. 

در جریان نشست سوچی، پوتین و حسن روحانی رئیس جمهور ایران که از بشار اسد رئیس جمهور سوریه دفاع می کنند، با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه که حامی شورشیان مخالف اسد است در مورد راه های مختلف حل بحران سوریه و تقویت فرآیند گفتگوهای سوری-سوری مذاکره خواهند کرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی