English

اردوغان از ایجاد منطقه امن در سوریه خبر داد

رئیس جمهور ترکیه رجب طیب اردوغان از ایجاد یک منطقه امن در خاک سوریه خبر داد. وی اعلام کرد که در جریان رایزنی با رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ توانسته است نظر مثبت او را در این زمینه جلب کند.

اردوغان از ایجاد منطقه امن در سوریه خبر داد

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه اعلام کرده است که به یک "توافق تاریخی" با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مورد سوریه دست یافته است. این توافق در جریان آخرین تماس تلفنی وی با ترامپ حاصل شده است. اردوغان در حالی که در پارلمان ترکیه سخن می گفت اعلام کرد ترامپ وی را از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه مطمئن ساخته است. وی همچنین گفت: ترکیه منطقه امن 32 کیلومتری ایجاد خواهد کرد که پیش از این، رئیس جمهور آمریکا آن را پیشنهاد داده بود. این منطقه قابل گسترش نیز هست.

بر اساس توضیح ابتدائی که وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو داده است این منطقه امن همچون یک منطقه حائل میان سوریه و ترکیه خواهد بود که امنیت کردهای متحد آمریکا را تضمین می کند و از حمله تروریست ها به خاک ترکیه جلوگیری می نماید.

این ایده در ابتدا توسط دونالد ترامپ مطرح شده بود. وی اخیرا اعلام کرده است که اگر ترکیه به کردهای متحد آمریکا که در نبرد با داعش به این کشور کمک کردند حمله کند، ایالات متحده اقتصاد ترکیه را نابود خواهد ساخت. آنکارا این اظهارات ترامپ را محکوم کرده و احترام به ترکیه را از واشنگتن خواستار شده است. مقام های ترک گفته اند اگر کشورشان بی آب و غذا شود باز هم علیه تروریست ها خواهند جنگید.   

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه