English

آغاز عقب نشینی آمریکا از سوریه

مقام های دفاعی ایالات متحده آمریکا از خروج ادوات غیر ضروری ارتش آمریکا از سوریه خبر داده اند. در این مرحله، نظامیان آمریکایی خاک سوریه را ترک نخواهند کرد.

آغاز عقب نشینی آمریکا از سوریه

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، روز جمعه(21 دی ماه)، مقام های دفاعی ایالات متحده اعلام کرده اند ارتش این کشور، خروج ادوات نظامی غیرضروری از سوریه را آغاز کرده است. با این حال، در این مرحله هنوز نظامیان از خاک سوریه خارج نمی شوند.

ماه قبل، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ گفت:"گروه داعش در سوریه شکست خورده و نظامیان آمریکایی هرچه زودتر باید به کشور خود بازگردند". از زمان اعلام ترامپ، وی و همکارانش اظهارات مختلفی در مورد عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه مطرح کرده اند که این امر موجب ابهام در این قضیه شده است.

یکشنبه گذشته، جان بولتون مشاور امنیتی ملی ترامپ، شروطی را برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه تعیین کرد که این امر به معنای به تاخیر افتادن این طرح بود. مقام های پنتاگون گفته اند که آمریکا در این مرحله فقط ادوات نظامی غیرضروری خود را از سوریه خارج می سازد و هنوز نیروهای آمریکایی در خاک سوریه حضور خواهند داشت.

پنتاگون تاکید کرده است هیچ جدول زمانی برای خروج نیروهای نظامی خود از سوریه تعیین نخواهد کرد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه