English

رسانه های کره جنوبی خبر دادند:

آمریکا و کره شمالی در هفته جاری دیدار و گفتگو می کنند

رسانه های کره جنوبی از دیدار مقام های ارشد کره شمالی و آمریکا در پنجشنبه یا جمعه هفته جاری در واشنگتن خبر دادند. این دیدار، مقدمه ای بر نشست دوم ترامپ و کیم جونگ اون خواهد بود.

آمریکا و کره شمالی در هفته جاری دیدار و گفتگو می کنند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از رویترز، مقام های ارشد کره شمالی و آمریکا در هفته جاری در واشنگتن دیدار خواهند کرد تا مقدمات لازم برای ملاقات دوم رهبران دو کشور را فراهم سازند. این اقدام پس از وقفه ای طولانی در مذاکرات هسته ای کره شمالی و آمریکا اتفاق می افتد.

ملاقات دو طرف به ریاست مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا و کیم یونگ چُل یکی از مقام های ارشد کره شمالی احتمالا روز پنجشنبه و یا جمعه هفته جاری اتفاق خواهد افتاد. انتظار می رود که نمایندگان دو کشور در دیدارهای خود، زمان و مکان دومین نشست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را نهایی کنند. هیات کره شمالی در واشنگتن احتمالا با ترامپ نیز دیدار خواهند داشت.

دیدار هفته جاری به توقف نسبتا طولانی مدت در گفتگوهای هسته ای دو کشور خاتمه خواهد داد. محور مذاکرات آمریکا-کره شمالی، مساله هسته ای و موشکی کره شمالی و متعاقبا رفع تحریم های ایالات متحده علیه پیونگ یانگ خواهد بود. پومپئو که در سال گذشته چندین سفر به پیونگ یانگ داشته است سعی داشت تا در نوامبر سال 2018 با همتای خود در کره شمالی دیدار داشته باشد که این موضوع در دقایق پایانی منتفی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه