English

مایک پمپئو با ولادیمیر پوتین دیدار می کند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده: مایک پمپئو سه شنبه هفته جاری در سفر به روسیه، با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور نیز دیدار خواهد کرد.

مایک پمپئو با ولادیمیر پوتین دیدار می کند

به گزارش خبرنگار بین الملل خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا ، سه شنبه هفته جاری با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیدار خواهد کرد. این دیدار در 10 ماه گذشته، اولین دیداری است که مقام های عالی رتبه روسیه و آمریکا به طور مستقیم با یکدیگر دیدار و گفتگو می کنند.  

وزارت خارجه آمریکا افزوده: دیپلمات ارشد آمریکا در سوچی روسیه با ولادیمیر پوتین دیدار خواهد کرد و در جریان این ملاقات، چالش های دو جانبه و چند جانبه مورد بحث و بررسی قرار خواهند گرفت. روسیه و آمریکا در موضوعات مختلف بین المللی با یکدیگر اختلاف دارند. به عنوان مثال، در قضیه ونزوئلا، آمریکا با حمایت از مخالفان غیر قانونی دولت حاکم بر ونزوئلا از روسیه خواسته است تا حمایت های خود از دولت نیکلاس مادورو را قطع کند. 

روسیه پیش از این از سفر پمپئو به این کشور خبر داده بود با این حال، این نکته که آیا وی با پوتین دیدار خواهد کرد یا خیر، مشخص نشده بود. پمپئو در سوچی با سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز دیدار خواهد کرد.  

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه