English

محمد علی رهنما:

تجهیز ۹۰ درصد مزارع سرخس به سیستم‌های آبیاری کم‌فشار و تحت فشار

مدیر جهاد کشاورزی سرخس بیان کرد: در سال جاری بالغ بر ۷۰۰ هکتار اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح شهرستان داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم این روند همچنان افزایشی باشد.

تجهیز ۹۰ درصد مزارع سرخس به سیستم‌های آبیاری کم‌فشار و تحت فشار

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمد علی رهنما مدیر جهاد کشاورزی سرخس در خبری اظهار کرد: با توجه به خشکسالی کم‌سابقه در شهرستان سرخس تأکید بر این است که کشاورزان از روش‌های نوین آبیاری استفاده کنند که در این زمینه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده، به طوری که ۹۰ درصد مزارع روستای شیرتپه سرخس به سیستم‌های آبیاری کم‌فشار و تحت فشار مجهز شده‌اند.

رهنما در ادامه این خبر افزود: یکی از مباحث مهم در بخش کشاورزی موضوع آب است و با توجه به کاهش ۸۰ درصدی میزان بارندگی‌ها در سال زراعی گذشته، یکی از روش‌های مدیریت و استفاده بهینه منابع آبی استفاده از روش‌های نوین آبیاری است.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس همچنین تصریح کرد: به منظور عبور از بحران خشکسالی و با توجه به محدود بودن منابع آبی، همچنین پیش‌بینی ادامه روند خشکسالی در سال آینده، تاکید بر این است که کشاورزان به جای استفاده از روش‌های آبیاری سنتی و غرقابی که بخش زیادی از آب هدر می‌رود، به سمت و سوی استفاده از روش‌های نوین آبیاری تشویق شوند.

وی در ادامه تاکید کرد: در حوزه‌ اجرای آبیاری کم‌فشار و آبیاری تحت‌ فشار امسال شاهد رشد بسیار خوبی در شهرستان داشتیم؛ به طوری که شهرستان سرخس با جذب بیش از هفت میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات منابع ملی در زمینه اجرای سامانه‌های نوین آبیاری رتبه برتر استان را از آن خود کرد.

رهنما متذکر شد: سال جاری بالغ بر ۷۰۰ هکتار اجرای طرح‌های آبیاری نوین در سطح شهرستان داشتیم و پیش‌بینی می‌کنیم این روند همچنان افزایشی باشد.

مدیر جهاد کشاورزی سرخس همچنین عنوان کرد: یکی از روستاهایی که مستعد کشاورزی است و شغل اصلی مردم آن کشاورزی و دامداری است، روستای شیرتپه سرخس است و خوشبختانه اجرای طرح‌های نوین آبیاری در این روستا با استقبال بسیار خوبی همراه بوده، طوری که تاکنون ۹۰ درصد مزارع این روستا به سیستم‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اقداماتی انجام شده است، گفت: در راستای تشویق کشاورزان به اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، جلسات متعددی در مناطق مختلف شهرستان در حوزه کشاورزی با کشاورزان برگزار شده است و برای اجرای طرح‌ها از محل اعتبارات دولتی ۷۰ درصد را دولت به صورت اعتبارات بلاعوض کمک می‌کند و ۳۰ درصد مابقی هم خودیاری خود کشاورزان است که کمک‌های دولتی باعث تشویق و ترغیب کشاورزان شده و موجب می‌شود به این حوزه وارد شوند.

رهنما در خاتمه خاطرنشان کرد: در حوزه جذب اعتبارات ماشین‌آلات و ادوات مکانیزاسیون بخش کشاورزی نیز سال گذشته با جذب ۲۰۰ درصدی رتبه اول استان را کسب کردیم و بالغ بر هشت میلیارد تومان برای خرید انواع ماشین‌آلات کشاورزی و کمباین برای شهرستان سرخس جذب اعتبار داشتیم و کشاورزان شهرستان از محل این اعتبارات استفاده کرده و این اعتبارات در جهت توسعه مکانیزاسیون کشاورزی شهرستان هزینه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه