English

جواد اعتضادی:

اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع ذرت علوفه‌ای شهرستان تایباد

مدیر جهاد کشاورزی تایباد بیان کرد: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت این محصول در این شهرستان به ۲۱۰۰هکتار می‌رسد که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۳درصد افزایش داشته است.

اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع ذرت علوفه‌ای شهرستان تایباد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد اعتضادی مدیر جهاد کشاورزی تایباد اعلام کرد:اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع ذرت علوفه‌ای شهرستان تایباد با هدف صرفه جویی در منابع آبی، در سال زراعی جاری ۱۵درصد افزایش یافته است.

اعتضادی در ادامه گفت: یکنواختی محصول، تغذیه بهتر و سطح سبزافزایش اجرای روش‌های نوین آبیاری در مزارع ذرت علوفه‌ای تایباد محصول از مهمترین مزایای کشت ذرت علوفه‌ای در مزارع مجهز به روش‌های نوین آبیاری است.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد همچنین افزود: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت این محصول در این شهرستان به ۲۱۰۰هکتار می‌رسد که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۳درصد افزایش داشته است.

وی میانگین و متوسط عملکرد تولید ذرت علوفه‌ای در مزارع مستعد این منطقه در هر هکتار را ۵۲تن ذکر کرد که ۱۰درصد محصول تولید شده در این شهرستان به مصرف خوراک دام این منطقه می‌رسد و بقیه آن به شهرستان‌های همجوار ارسال می‌شود.

اعتضادی درباره مناطق عمده کشت این محصول در شهرستان گفت: کشتزار‌های منطقه کرات و بخش میان ولایت بیشترین حجم تولید این محصول را به خود اختصاص داده اند.

وی به کشت پنج رقم ذرت علوفه‌ای متناسب با اقلیم شهرستان تایباد در مزارع کشاورزی این شهرستان هم اشاره کرد و افزود: فصل کشت این محصول که ۳۴۰ بهره بردار دارد اوایل تیر ماه آغاز می‌شود و تا پایان همین ماه ادامه دارد.

اعتضادی در خاتمه تصریح کرد: متاسفانه پایین بودن سقف تعهدات بیمه‌ای باعث بی رغبتی بهره برداران ذرت علوفه‌ای نسبت به بیمه محصول خود در این شهرستان شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه